אופטימיזציה בפייסבוק היא חלק בלתי נפרד מניהול הקמפיינים הממומנים שלנו ביום יום. לפייסבוק יש כלי של חוקים אוטמטיים שבעזרתו נוכל לבצע אוטומציות של אופטימיזציה בניהול השוטף של הקמפיינים שלנו. חוקים אוטומטיים מאפשרים לנו להוציא לפועל את מתודה האופטימיזציה שלנו, אחד היתרונות המרכזיים בנוסף לשיפור בביצועים הוא שאנחנו מונעים מהמערכת לבזבז כסף מיותר ללא צורך.
במאמר הבא נעסוק בבניית חוקים מותאמים אישית למטרות שלנו במטרה לחסוך עלויות, לשפר תוצאות ולתת למערכת כמה שיותר לעבוד במקומנו על הפעולות היום יומיות, ולפנות את הזמן שלנו למציאת קהלים חדשים, קראייטיב חדש ורעיונות חדשים
חוקים בפייסבוק
הנה בריף קצר על הקמפיין:
ניתן להפעיל חוקים על קמפיינים/אדסטים/מודעות במערכת הפרסום הממומן של פייסבוק. במאמר הבא אתן דוגמא לחוקים בעולמות האיקומרס ואיך בעזרת החוקים אני משפר את התוצאות של הקמפיינים.
דוגמא:
נישה: לייף סטייל
יעד: 60 ש"ח לליד
איך אני יודע איזה חוקים כדאי לבנות?
אין אמת אחת ואין נוסחה אחת – הכול תלוי קמפיינים, תקציב, מטרות ויעדים. החוקים והמערכת חוקים שתבנו בפייסבוק תלוים אך ורק במודל העסקי שלכם. לדוגמא, יש לנו לקוח שהמחיר יעד שלו לליד הוא לא יותר מ-60 ש"ח, אבנה חוקים למודעות הפעילות שבמידה ומודעה הביאה מעל 2 לידים במחיר של מעל 60 ש"ח לליד – לכבות את המודעה.
למה רק מעל 2 לידים?
מהסיבה הפשוטה שבמידה ונכבה מודעה פעילה שהוציא 60 ש"ח והביאה ליד 1, אנחנו חותכים את הסיכוי שהמודעה תביא עוד ליד וכבר תתייצב ל2 לידים במחיר של 30 ש"ח. לכן יש לתת מרחב פעולה ולחלק את החוקים ל2 עולמות – מודעות שהביאו מעל 2 לידים ומודעות שהביאו מתחת ל2 לידים.
נניח שהמחיר יעד שלנו הוא 60 ש"ח, אנחנו נחליט עד איזה סכום אנחנו לתת למודעה לרוץ במידה והביאה פחות מ-2 לידים.
איך לבנות חוקים?
נעשה זאת על ידי סימון הקמפיין ובחירה באפשרות יצירת חוק חדש:
מיד יפתח לנו חלון חדש:
תהיה לנו גם אפשרות לקבל עדכונים למייל מפייסבוק אודות החוקים שפעלו באותו יום ותמיד להיות בבקרה.
חוק מספר 1 - כיבוי מודעה שהוציאה יותר ממחיר היעד שלנו לליד והביא 0 או 1 לידים
החוק הזה חשוב מאוד כדי לעצור מודעות לא הביאו כסף או הביאו ליד אחד במחיר שמעל מחיר היעד שלנו אנחנו נציב סכום גבול עליון שלא נהיה מוכנים לעבור. אני ממליץ להוסיף 20% למחיר יעד ושם לעצור
במקרה הזה – אציב גבול של 72 ש"ח ואכבה את המודעה במידה והיא לא הצליחה להביא 2 לידים ומעלה.
נעשה זאת כך:
חוק מספר 2 - מחיר לליד במידה ויש יותר מ2 לידים
אם מודעה פעילה הביאה 2 לידים במחיר לליד של מעל 60 ש"ח – נכבה אותה. במקרה הזה אני מסתכל על תקופת זמן של ה-7 ימים האחרונים, אבל אני ממליץ לעשות חוקים ל7 ימים אחרונים / 14 יום אחרונים ו-Lifetime כדי לכסות את האפשרות שהמחירים של הקמפיין מתייקרים, אבל בתקופה הכוללת המחיר עדין בטווח שלי.
נעשה זאת כך:
חוק מספר 3 - תוספת תקציב לאדסטים שעובדים טוב במהלך היום
אפשר לעשות המון עם חוקים – וכאן היצירתיות שבכם צריכה לבוא לידי ביטוי. אני משתמש בחוקים שפועלים על האדסטים שלי במהלך היום ואני רואה את התוצאות בהתאם.
בדוגמא אראה לכם חוק שאומר כך:
בשעה 15:00 אבדוק את כל האדסטים הפעילים, במידה ויש אדסט פעיל שמניב לי תוצאות טובות – אתן לו תוספת 15% לתקציב.
בשעה 18:00 ארצה שוב לבדוק את האדסטים הפעילים שלי ובמידה ויש אדסט טוב – אתן לו 10% נוספים.
שימו לב שלא כדאי להעלות את התקציב יותר מדי מחשש שהאדסט מאוד מהר ימצה וישרוף את הקהל שלנו. אל תעברו את העליה של 20% בתקציב היומי, כדי שלא יתקלקלו התוצאות
נעשה זאת כך:
המשך:
נלחץ על CREATE
שימו לב שניתן לשנות את השעות לפי רצונכם האישי.
חוקים בפייסבוק בעולמות האיקומרס
עולמות האיקומרס מאוד מורכבים וצריך להתייחס לכל הנתונים האפשריים, לא רק לכמות הרכישות. ניתן לרדת לדקויות מאוד נמוכות עם החוקים אך אתן פה 2 חוקים שכל מפרסם חייב להכיר וליישם בעולמות האיקומרס.
חוק מספר 4 - תוספת תקציב במהלך היום לאדסט עם ROAS (החזר השקעה על הוצאות פרסום) טוב
בדוגמא הזו ה-ROAS שתמיד צריך להיות מעליו לפי בקשת הלקוח הוא לא פחות מ3.
אנחנו נתמקד באדסטים שעבדו טוב במהלך היום, וכמו שעשינו בחוק הקודם – בשעה 15:00 ו18:00 נבחן את הROAS של האדסטים באותו יום. במידה ויש אדסט שעומד ב-ROAS שלנו – ניתן לו תוספת תקציב.
נעשה זאת כך:
חוק מספר 5 - להוריד תקציב במהלך היום לאדסט עם ROAS (החזר השקעה על הוצאות פרסום) שלא עומד ביעד שלנו
במידה וניתן לאדסטים הפעילים לרוץ ולא נשים לב כל יום מה קורה – נמצא את האדסטים שלנו מוציאים כספים מיותרים ובהתאם לכך ה-ROAS שלנו ירד. לכן צריך לשים לב בכל זמן נתון ולתת למערכת של פייסבוק לבצע את העבודה לבד על מנת לא לבזבז כספים מיותרים.
הפעם נרצה להוריד תקציב במהלך היום לאדסט שלא עומד ב-ROAS שלנו.
הסיבה שאנחנו מסתכלים רק על התוצאות של היום, כי היום האדסט לא מתנהג טוב ולכן אני לא מסתכל על שבוע אחורה, או על חודש אחורה, או על אתמול. לדוגמא, אם היינו מסתכלים על אתמול, והיה אדסט שהביא אתמול תוצאות טובות והעלנו לו היום את התקציב ל-150 ש"ח, אז האדסט היה מוציא את ה-150 ש"ח מבלי לעמוד ביעד ROAS שלנו – מה שאנחנו לא רוצים שיקרה.
אני ממליץ להפחית אדסטים שלא עובדים טוב בלפחות 30% / להוריד לתקציב נמוך קבוע (נניח להחזיר אותם ל-20 ש"ח).
החוק יראה כך:
ונלחץ על CREATE.
במידה וב-15:00 החוק יוריד את התקציב, אבל האדסט ישתפר עד השעה 18:00 – יש לנו חוק שיוסיף לו את תקציב.
חוק מספר 6 - בקרה על עלות לרכישה
במידה ונרצה לשמור על עלות לרכישה קבועה ולא לעבור אותה – נוסיף את החוק הבא:
סיכום
בפוסט הבאתי דוגמאות לכמה חוקים שיאפשרו לכם למטב את הקמפיינים ולהביא תוצאות יותר טובות בצורה אוטומטית. יש עוד המון חוקים שנוכל ליישם – פה היצירתיות שלכם נכנסת לתמונה. קמפיינים בפייסבוק זו לא תורה אחת – צריך לפרוץ גבולות ולחשוב מחוץ לקופסא. בעזרת חוקים נוכל משמעותית לשפר את יחסי ההמרה, להוריד עלויות לליד, לשפר את הביצועים בעולמות האיקומרס ולבסוף מי שמנהל לקוחות – להפוך את הלקוחות ליותר מאושרים.
מומלץ להפעיל חוקים בכל חשבון פרסום. ובעיקר, הרבה הצלחה!
קצת עליי
גיא מרגי, בן 26, מתמחה בניהול קמפיינים בדיגיטל ובמגוון ערוצים.