logo

077-9978050

סוגי הפילוחים באאוטבריין – איך למצוא את הלקוחות שלכם באתרי תוכן

בעולם של ימינו, אנחנו רוצים להגיע לקהלי היעד שלנו בכמה שיותר פלטפורמות. עם ההשתכללות של מערכות הפרסום באתרי תוכן – אאוטברין וטאבולה, הם מציעים כלים רבים למפרסמים להגיע לקהל הרלוונטי. במאמר זה אני הולך לספר על סוגי הפילוחים הקיימים הנרחבים שאאוטבריין מציעה ומה אומר כל סוג פילוח ואיך הוא יעזור לכם להגיע ללקוחות שלכם דרך פרסום באתרי תוכן

סוגי הפילוחים באאוטבריין

מיקוד לפי מיקום - Placement Targeting

בסוג פילוח זה אתם בוחרים באיזה מכשיר לפרסם, האם בדפדפן ספציפי, או לאנשים שמתמשים ב-WiFi בלבד (מתאים לאתרים בעלי דפי נחיתה כבדים ואיטיים). 

פילוח לפי מיקום

טרגוט סטנדרטי שבו אתם בוחרים טרגוט לפי מדינה, אזור או מיקוד.

שימוש בקהלים מותאמים אישית - Audience Segments

כאן יש אפשרות לבחור קהלים מותאמים אישיים שאותם מייצרים לפני כמו קהלים דומים, קהלים מרשימות קיימות, קהלים מפיקסל וכו 

פילוח לפי תחומי עניין

נוכל לטרגט אנשים לפי התחומי עניין שאאוטבריין מגדירה אותם ולמקד את הפרסום כמה שניתן. הפיצ'ר הזה מאפשר לכם לבחור את פלח קהל היעד שלכם על סמך הנושאים שהם הכי מתעניינים בהם מה שנותן לכם רמה גבוהה יותר של פירוט בעת בחירת איפה יפורסם הקמפיין שלכם. מרשימת תחומי העניין תוכלו לבחור קטגוריה שלמה. אתם יכול גם לבחור קטגוריית משנה בתוך קטגוריה זו, או כל שילוב של קטגוריות משנה וקטגוריות שתרצו.

כאשר תרצו למקד כמה שיותר ביחד תחומי עניין יש אפשרות של AND שם תוכלו לטרגט למשל מישהו שמתעניין ב"כדורגל" וגם ב"בישול" המודעה תוצג למי שיש לו את שני תחומי העניין יחד.

תוכלו גם לבצע החרגה לתחומי עניין שלא תרצו שיציגו להם את הקמפיין. 

* איך אאוטבריין מגדירה תחומי עניין לאנשים אתם שואלים? מסתבר שיש אתר שלהם שיכול להראות את התחומי עניין שלכם, הנה למשל תחומי העניין שלי : 

 

דבר נוסף שהוא מראה הוא את הביקורי האתר שלי ולפי כך הוא מנתח את התחומי עניין שלנו, הנה למשל שלי : 

פילוח לפי סוג מכשיר / דפדפן

ניתן לבחור לאיזה סוג המכשיר / דפדפן תרצו לפרסום, ושימוש ב-WIFI בלבד ולדלג על יוזרים שמשתמשים בAdBlock: 

טרגוט לפי תוכן האתרים (Contextual IAB)

ניתן לטרגט את הקמפיינים שלכם למאמרים הכי רלוונטיים מבחינת תוכן וספציפית עבור הקהל שלכם. כלי טרגוט זה מאפשר להשתמש בקטגוריות הרשמיות המוגדרות על ידי ארגון ה-IAB, מה שמבטיח שהקמפיין ירוץ רק בעמודים ספציפיים אשר עומדים בקריטריונים שבחרתם – מנושאים רחבים כמו "עסקים ופיננסים" לנושאים יותר ממוקדים וספציפיים כמו "תחביבים ותחומי עניין > שחמט".  כלי זה עומד בניגוד לטרגוט לפי תחומי עניין אלא לפי סוג התוכן שבו הגולש קורא את הכתבה 

טרגוטים על בסיס מידע מצד שלישי ( Attributes)

לצד אפשרויות טרגוט משתמשים כמו מיקום, מערכת הפעלה, פלטפורמה ולפי קטגוריות אתרים ספציפיות, אאוטבריין מציעה גם יכולות טרגוט לפי מידע צד שלישי ולפי פרמטרים כמו תחומי עניין ומגוון מאפיינים אישיים של המשתמש כפי שנאספו ע"י שותפי התוכן והמדיה של אאוטבריין. כך אפשר להגיע לקהל היעד המדויק עבורכם ביתר קלות ויעילות. הטרגוטים הללו יקרים בעד 15% מטרגוט רגיל.

מיקומים בעלי השפעה גבוהה (High impact placements)

אופציה זו מאפשרת למשווקים לשלוט בתשומת לב הקהל באמצעות הופעה במיקומים נבחרים ובאתרי פרימיום. שימו לב שישנו ביד מינימלי בשביל להופיע במיקומי פרימיום האלו

 

מיקומי MSN

אאוטבריין מגדירה את MSN  כאתר בו כדאי לפרסם ונותנת את האפשרות שתוכלו לרוץ בקמפיין נפרד רק על האתר MSN.

היתרונות שלו על פי אאוטבריין: נראות גבוהה בעמודים – עמוד הבית, Edge, ועמודי מאמרים. סביבה בטוחה למותג – הנחיות פרסום מחמירות. פורמטים משפיעים –  מיקומי high impact. ביצועים – אחוזי המרה גבוהים יותר מהממוצע מרשת האאוטבריין. כיסוי גלובלי – 40+ שווקים בנלאומיים 20+ שפות , 500 מיליון קוראים מדי יום

שימו לב שזה טוב בעיקר לאנשים מבוגרים בעלי יכולת הנה טכנולוגית נמוכה

מיקום OEN

OEN או Outbrain Extended Network כלי שמאפשר למשווקים גישה לאתרים שלא בשותפות ישירה עם אאוטבריין. הכלי נותן גישה לאלפי מפרסמים נוספים. הכלי מוסיף תנועה ויכול לשפר את תוצאות הקמפיינים. כמו כל קמפייני האאוטבריין OEN משתמש בנתוני התנהגויות כדי לזהות הזדמנויות ומספק לקמפיינים יותר מ5000 אתרים נוספים – בלי כל תוספת תשלום. שימו לב שלפעמים התנועה בשם ברמה נמוכה

רימרקטינג באאוטברין

לאאוטבריין יש פיקסל שאותו ניתן להטמיע באתר כדי לבנות קהלי רימרקטינג מותאמים אישית. בעזרת הקהלים המותאמים אישית נוכל למקד לאנשים שנמצאים נמוך יותר במשפך מה שמוביל למעורבות גבוהה משמעותית בתוכן, כמו גם לשיעורי המרה גבוהים משמעותית עם מחירים נמוכים יותר לרכישה.

קהלי Look-a-Like

כלי נוסף שיכול להיות אפקטיבי מאוד באאוטבריין הוא היכולת ליצור קהלי Look-a-like – קהלים דומים לקהל שכבר פעיל באתר שלכם. המערכת מוצאת אנשים דומים לקהל המקורי שאתם מגדירים באאוטברין, הקהל המקורי יכול להיות רק אנשים שלחצו על קמפיין שלכם או רשימת רימרקטינג שבניתם. אופציה זו יכולה להביא לקהל איכותי וממוקד יותר.

סיכום

במאמר זה הצגנו את סוגי הפילוחים הסטנדרטיים והמתקדמים וגם את המיקומי פרימיום שבה אאוטבריין מאפשרת לכם להיות גמישים עם האפשרות שלכם להופיע בכל מקום. בכלים הללו נוכל להשתמש כדי להפיק את המירב מהקמפיינים שלנו ולעזור לעבודה להיות קלה יותר ולהגיע לקהלים מדויקים ולהביא תוצאות טובות.

היום מי שלא משתמש בכלים של אאוטבריין לשיפור הקמפיינים הדיגיטליים שלו, כולל שימוש רציני ביכולות הרימרקטינג שלהם, פוגע בקמפיינים שלו, ומפסיד עוד מערכת פרסום שיכולה להביא תוצאות מאוד טובות.

על הכותב

עדי גולן, מנהל קמפיינים בפיאלקוב דיגיטל, מתמחה בפרסום בכלים מתקדמים ואוטומציות.

פוסטים נוספים: