logo

077-9978050

איך משתמשים במפות חום בשביל לשפר המרות באתר

שימוש במפות חום זו דרך מעולה לקבל מידע שימושי על האופן שבו הגולשים מקיימים אינטראקציה עם האתר שלכם. להתקין מפת חום ולנטר את פעילות הגולשים זו לא פעולה מסובכת והיא מסייעת לכם לשפר את חווית המשתמש הכללית, את אחוז ההמרה ואת ההכנסות. במאמר הקרוב אסביר איך להשתמש במפות חום כדי לשפר המרות. אך קודם חשוב שנבין מה היא בעצם מפת חום.

מה זה מפת חום?

Website Heatmaps

המושג "מפת חום" אולי נשמע קצת מורכב אך למעשה מפות חום הם די פשוטות. מפת חום היא מפה של דפי האתר שלכם שמראה היכן משתמשים גוללים ולוחצים. במפות חום ישנם אזורים "חמים" שהגולשים מתמקדים בהם ואזורים "קרים" שגולשים מתעלמים מהם. המונחים מגיעים מהמושג הכללי של מפת חום המציגה אזורים חמים וקרים.

איך מפות חום מועילות עבורכם?

מפות חום הן דרך מצוינת לעקוב בצורה מדויקת אחר נתוני הגלישה באתר שלכם. הם מראים לכן בדיוק אילו חלקים בדף מושכים תשומת לב ומאילו חלקים הגולשים מתעלמים. זה מסייע לכם ,בעלי האתר, להסיק מסקנות שיווקיות ועיצוביות לגבי השינויים שצריכים להתבצע באתר. מפות חום עוזרות לכם מכמה סיבות:

  • לראות אזורים חמים באתר – מפות חום מראות אילו דפים ואזורים הם נקודות "חמות", אזורים שמושכים את תשומת הלב הרבה ביותר מהגולשים. זה שימושי כדי לראות אילו חלקים בדף הבית או בדף הנחיתה מושכים את תשומת הלב ומאילו חלקים בוחרים להתעלם.

  • לראות איזה כפתורים הכי נלחצים – מפות המציגות קליקים של גולשים מועילות מאוד כדי לראות איזה קריאות לפעולה וכפתורים אחרים באתר שלכם קיבלו הכי הרבה לחיצות והם היעילים ביותר להמרת הגולשים. זה כולל הרשמות לניוזלטר, מילוי טפסי לידים, הרשמה כחשבון, המרות וסוגים אחרים של אינטראקציות. באמצעות מפתח חום ניתן לראות אילו כפתורים עובדים הכי טוב וזה מאפשר לכם לעשות את ההתאמות הדרושות (שינוי של צבע כפתור, הגדלת הטקסט, הגדלת כפתורים ועוד).

  • מעקב אחרי קליקים – מפות חום שעוקבות אחר קליקים מראות על אילו אלמנטים לחצו באתר שלכם (ועל אילו לא לחצו). אם בדף שלכם יש מספר רב של קישורים, כפתורים ואלמנטים קליקביליים אחרים, מפות חום שימושיות מאוד כדי לראות אילו מהם עובדים הכי טוב. אם יש באתר שלכם הרבה קישורים או כפתורים שלא מקבלים לחיצות, הנתונים האלו יכולים לעזור לכם לייעל את הדף ולשפר את הסיכויים לקבל לחיצות נוספות.

  • לראות מי גלל עד סוף הדף – מפות חום עוקבות אחר מספר האנשים שגוללים לתחתית הדף שלכם. זה מאוד מועיל אם המוצר שלכם דורש הסבר ארוך ודף הנחיתה בנוי בצורה עמוקה עם קריאה לפעולה בחלק התחתון. אם אחוז נמוך של אנשים גוללים עד למטה סביר להניח שהדף ארוך מדי או לא מעוצב מספיק כדי לשמור על עניין בקרב הגולשים. באמצעות נתונים אלה אתם יכולים לעצב ולסדר את הדף מחדש כדי לשפר את אחוז ההמרה.

  • לזהות בעיות בחווית המשתמש – מפות חום עוזרות לזהות בעיות בניווט באתר, בפריסה של האלמנטים ובחווית המשתמש הכללית. לפעמים משתמשים יכולים להיות מבולבלים מעודף תפריטים, ניווט מסובך בין דפים באתר, סקשנים מבלבלים שיש באתר ועוד. באמצעות נתונים ממפות חום ניתן לפשט את הפריסה באתר, להקל על הניווט של הגולשים ולשפר את חווית המשתמש מה שיגדיל את כמות הקליקים, הרשמות ורכישות.

כיצד עבודה עם מפות חום עוזרת לשפר המרות באתר שלכם?

אחת הפעולות היעילות ביותר שניתן לבצע עם מפות חום זה לעשות A/B Testing כדי לשפר את ההמרות באתר. בעזרת טסטים ניתן לבדוק כפתורים ואלמנטים שונים באתר ולראות את הביצועים שלהם דרך הפעולות של הגולשים באתר.

ב-A/B Testing צריכים להגדיר שתי גרסאות שונות של דף והמערכת מציגה לגולשים את הגרסאות בחלוקה שווה של 50% מהפעמים ואז מנתחת את התוצאות. באמצעות ניתוח הנתונים שהתקבלו תוכלו להעריך אילו שינויים צריכים להתבצע כדי למקסם את המעורבות של הגולשים ואת ההמרות וההכנסות. ניתן לבצע A/B Testing לצבעים שונים בכפתורים, אלמנטים עיצוביים אחרים באתר, קופי מסויים, מיקומים שונים ועוד מגוון אפשרויות. על ידי שימוש בטסטים הללו ניתן להסיק מסקנות אילו שינויים צריכים להתבצע כדי למקסם את פעולות הגולשים ולהגדיל את כמות ההמרות.

תוספים מומלצים לשימוש במפות חום

אחרי שהבנו את החשיבות של שימוש במפות חום כדי לשפר המרות, כדאי שתכירו את שני התוספים המומלצים ביותר למפות חום:

Hotjar

הכלי Hotjar עוזר לכם להבין כיצד משתמשים מקיימים אינטראקציה עם האתר שלכם. המסקנות מהכלי מאפשרות לכם לעצב מחדש ולתת תעדוף לכפתורים ואלמנטים שעובדים בצורה טובה יותר כדי לשפר את הביצועים באתר ולשמור על שביעות רצון של הגולשים.

הכלי מגיע עם מפות חום הכוללות אפשרויות הקלטה של מסע הלקוח שהגולש עובר, מעבר במשפכים באתר עד להמרה, ניתוח טפסים וכלים שימושיים נוספים. השימוש בכלי נותן לכם מבט מלמעלה על מה שקורה באתר כדי לנהל אותו על הצד הטוב ביותר.

ניתן להשתמש ב-Hotjar בחבילה חינמית שמאפשרת שימוש מוגבל בכלי – כמות מוגבלת של Sessions (מסע לקוח שלם שלקוח עבור) וכמות מוגבלת של זמן הקלטה. ברמת העיקרון החבילה הבסיסית ללא עלות מספיקה לפחות להתחלה, במיוחד שהעלויות של החבילות המתקדמות יותר הן מאוד גבוהות – 31$ לחבילת ה-Plus ו-231$ לחבילת ה-Business שיחסית זהות באפשרויות לחבילה הבסיסית אבל מאפשרות שימוש באתר עם הרבה תנועה.

CrazyEgg

התוסף הפשוט של CrazyEgg מאפשר לכם לחבר את המערכת לאתרים שלכם. באמצעות המערכת ניתן לראות מפות חום של גולשים, הקלטות משתמשים ונתונים עם מסקנות על פעילות הגולשים. במערכת של CrazyEgg יש גם אפשרות לבצע וליישם A/B Testing, מעקב אחרי גלילה של גולשים בדף ומסקנות לביצוע.

ל-CrazyEgg יש תקופת ניסיון של 30 ימים אך אין חבילת שימוש בסיסית בחינם. התשלום על המערכת של CrazyEgg משתנה לפי כמות חודשית של צפיות בדף שניתן לנטר כשבחבילה הבסיסית בעלות של 24$ לחודש ניתן לעקוב אחר 30,000 צפיות בדפים ובחבילת ה-PRO היקרה ביותר בעלות של 249$ לחודש ניתן לעקוב אחר חצי מיליון צפיות בדפים. יש אפשרות לעסקים גדולים יותר לבקש חבילה מותאמת אישית.

סיכום

מפות חום יכולים לתת לכם תובנות פרקטיות בקשר למה שקורה באתר שלכם כרגע מבחינת פעולות הגולשים. אם תיישמו תובנות אלה תוכלו לשפר את אחוז ההמרה באתר ולשפר ביצועים של מדדים נוספים. עברנו במאמר הזה על היתרונות של מפות חום ועל היכולת שלהם לשפר המרות באתרים. בנוסף, הצגתי לכם 2 תוספים מומלצים לשימוש במפות חום כשהבולט ביניהם הוא הכלי Hotjar, כלי מפות חום איכותי שמתאים לכל גודל של אתר ומגיע גם בגרסה בסיסית ללא תשלום. 

על הכותב

דביר נעמן, בן 26, יזם בנשמה, אוהב אתרי איקומרס ומתמחה בקידום אתרים.

דביר נעמן

פוסטים נוספים:

פיאלקוב דיגיטל נותנת לכם עשרות אחוזי הנחה על כלים ומערכות חובה לשיווק דיגיטלי איכותי

נרשמים לניוזלטר של פיאלקוב דיגיטל ומקבלים ישירות למייל הנחות ומבצעים עבור כלים לשיווק דיגיטלי ואיקומרס, סדנאות מתקדמות בתחום הפרסום, קישורים לקידום אורגני ועוד!

להרשמה לניוזלטר:

spin-to-win
galgla