logo

077-9978050

איך להקים את הקמפיין הראשון שלכם במערכת של אאוטבריין

אאוטבריין היא פלטפורמת המלצות מובילה. באמצעות אאוטבריין ניתן להמליץ על מוצרים או שירותים באתרי התוכן הגדולים בארץ ובעולם. אאוטבריין יצרה שותפות עם אתרי התוכן וכך ניתן להגיע לכל הקוראים של אתרי התוכן האלה ולהגיש להם המלצות על מוצרים שתרצו לקדם, בסביבה נכונה למותג שלכם וכאשר הקוראים נמצאים במוד של קריאה ועניין. הטכנולוגיה של אאוטבריין מפיצה מעל 10 מיליארד המלצות ביום על פני יותר מ-7000 אתרי תוכן בעולם. 

במאמר זה נסביר איך להקים את הקמפיין הראשון שלכם באאוטבריין שלב אחר שלב. עליכם לזכור שבתור התחלה, כדי לפרסם חשוב שתכתבו תוכן איכותי, שיתן לגולש ערך ויעשיר אותו. נוכל לדעת את כל הפרטים הטכניים מעולה, אך אין תחליף לקריאייטיב איכותי ושיווקי על מנת שתשיגו את המטרה שלשמה הקמפיין נוצר.

הסבר על מערכת הפרסום של אאוטבריין

המערכת של אאוטבריין נקראת אמפליפיי ( Amplify) – שם נמצא לוח הבקרה שבה נבצע את כל הפעולות הנדרשות לנו. 

כך נראית המערכת: 

אאוטבריין

ואלו הם אתרי התוכן ברשת של Outbrain:

אאוטבריין

איך מקימים קמפיין באאוטבריין?

ראשית, נכנסים לפלטפורמה Amplify, שם נלחץ על Add Campaign מצד ימין למעלה.

אאוטבריין

כעת, ניתן שם לקמפיין (מומלץ שהשם יכלול את השם של הכתבה או האתר בה אתם מפרסמים) ואת התקציב של הקמפיין.

לאחר מכן, נבחר במטרת הקמפיין – העלאות מודעות, תנועה, התקנת אפליקציה או המרות:

בחרו בסגנון הקראייטיב שלכם (תמונה סטנדרטית, ווידאו (קליפ), קרוסלה או מודעת אינסטנט):

אאוטבריין

בחרו לאיזה מיקום אתם מעוניינים לפרסם, בנוסף ב More Options ניתן להגדיר את סוג המכשיר / דפדפן, ושימוש ב-WIFI בלבד: 

הגדירו את התקציב שלכם. יש לקבוע מחיר לקליק וסוג התקציב (יומי, חודשי, קמפיין):

בחרו את תאריכי פרסום הקמפיין:

בחרו באיזה מדינה ואזור, מה הם הקהלים לטרגוט וכן את תחומי העניין (למשל מעוניינים ברכבים, מעוניינים בחדשות וכו').

*שימו לב: במידה ולא יצרתם קהלים וזה הוא הקמפיין הראשון שלכם – תדלגו על קהלים שמורים ותגדירו את תחומי העניין.

אפשרות נוספת לטרגוט שאתם יכולים לבחור בה היא טרגוט IAB,טרגוט של אאוטבריין לפי קטגוריות IAB. כלי טרגוט זה מאפשר להשתמש בקטגוריות הרשמיות של ארגון ה-IAB, מה שמבטיח שהקמפיין ירוץ רק בעמודים ספציפיים שעומדים בקריטריונים שבחרתם – כלומר אתם בוחרים נושאים מצומצמים וממוקדים יותר. 

אאוטבריין

אחרי שהגדרתם את הקהלים, יש אופציה לעשות ריטרגטינג דינאמי. 

לאחר מכן יש לנו גם אפשרות להשתמש במיקומי פרימיום מתקדמים ( High Impact & MSN) שם העלויות CPC קצת יותר יקרות בדר"כ. בנוסף אפשר גם לדלג על יוזרים שמשתמשים ב-AdBlock ( יוזרים עם AdBlockers יכולים לראות קמפיינים של אאוטבריין והאופציה נועדה לסוגי קמפיינים ספציפיים בלבד).

אאוטבריין

כאן נכניס את הקישור של הוספת פיקסלים צד ג' ( פייסבוק, גוגל) – 

תוכלו לראות מידע נוסף על התקנה של כל פיקסל כאן.

יצירת המודעה השיווקית של הכתבה שלכם

שם האתר – הוא מה שמופיע מתחת לכותרת המודעה שלך. הוא נמשך כברירת מחדל מהמטא נתונים של האתר , אך יש לכם אפשרות להתאים אותו. 

הכותרת – הכותרת של המודעה שלכם. אפשר להוסיף מספר כותרות לויראציות שונות כדי לבדוק מה עובד הכי טוב. 

תמונה – נוכל להוסיף מספר תמונות לנסות כמה ויראציות ולבדוק מה הכי עובד – מעלים תמונה מהמחשב או מכתובת URL

כפתור הנעה לפעולה – ניתן לבחור מכמה הנעות לפעולה שכבר מוגדרות בתוך המערכת.

כדי להוסיף כמה אפשרויות (כותרת ותמונה) יש ללחוץ על Add Variation.

אאוטבריין

מתחת לתמונה יש תפריט נפתח שבו תוכלו לבחור את הcta  שתרצו להשתמש במודעה.

לחצני הCTA נתמכים ב10 שפות – אנגלית, צרפתית, גרמנית, עברית וכו'…

אאוטבריין

לאחר שסיימתם לייצר את המודעה, תוכלו לראות בצד שמאל את המודעה שיצרתם, ולשפכל או למחוק אותה.

אם תרצו להוסיף כתובת אתר חדשה תוכלו לעשות זאת על ידי לחיצה על NEW+ , אך ההמלצה שלנו היא להשתמש בכתובת אתר אחת בכל קמפיין. 

אאוטבריין

תצוגה מקדימה, עריכת תמונה ועליית קמפיין לאוויר

אאוטבריין מאפשרת להציג את המודעות לפני שמעלים את הקמפיין כתצוגה מקדימה – אם תרצו לערוך את התמונות הנחתכות בהתאם לכל יחס , תוכלו להשתמש בעורך התמונות. גוררים את המלבן למיקום הרצוי בתמונה שאתם רוצים להציג. 

כך תקבלו שליטה על הגודל של התמונה.

אאוטבריין

כשאתם מסיימים לערוך את הקמפיין והמודעה – לחצו על Launch Campaign והקמפיין שלכם יכנס לReview.

*אאוטבריין בודקת את המודעות לפני עלייה לאוויר – בדר"כ מודעות מאושרות אחרי 2 ימי עסקים.

לבסוף – כך תראה מודעה לדוגמא: 

אאוטבריין

טיפים

  1. ניתן להפריד קמפיינים לפי מובייל\דסקטופ ולתת בידים שונים לכל קמפיין. בנוסף, ניתן להפריד קמפיינים לפי סוג הביד, כדי לבצע A\B טסטינג ולראות מה עובד ויעיל יותר לקמפיינים שלכם.
  2. לא להתחיל קמפיין מבלי להגדיר פיקסל, כך תוכלו לעקוב אחרי הנתונים ולדעת אם הוא יעיל או מבזבז כסף. 
  3. עקבו אחרי הקמפיינים ותבצעו אופטימזציה על בסיס שבועי או יומיומי אם מדובר בתקציבים גבוהים.
  4. תמיד ליצור עוד ועוד מודעות שונות, לעשות A\B טסטינג, ולראות מה עובד לכם הכי טוב.
  5. קרייאטיב, קריאייטיב וקרייאטיב – צרו כותרות מסקרנות ולא בנאליות, כותרות עם סימני שאלה, כותרות שמעלות תהייה  שיובילו להרבה קליקים וכך העלויות יהיו זולות בדקו לאן אתם מפנים, שהנראות במובייל + דסקטופ תהיה טובה
  6. תעלו לאאוטבריין רק מודעות של 1200X800 פיקסל בשביל שיופיעו בשלמותן עם נראות טובה. 

סיכום

במאמר זה הסברנו איך להקים את הקמפיין הראשון שלכם באאוטבריין, שהיא להבדיל ממערכות פרסום רבות מאוד פשוטה וידידותית. דרך אאוטבריין תוכלו לקדם המלצות על מוצרים ושירותים וגם דפי נחיתה באופן ישיר, ובעזרת עבודה טובה תוכלו להגיע לערוץ פרסומי ללקוחות שלכם שיביא תוצאות טובות ומכירות. 

על הכותב

עדי גולן, מנהל קמפיינים בפיאלקוב דיגיטל.

פוסטים נוספים:

פיאלקוב דיגיטל נותנת לכם עשרות אחוזי הנחה על כלים ומערכות חובה לשיווק דיגיטלי איכותי

נרשמים לניוזלטר של פיאלקוב דיגיטל ומקבלים ישירות למייל הנחות ומבצעים עבור כלים לשיווק דיגיטלי ואיקומרס, סדנאות מתקדמות בתחום הפרסום, קישורים לקידום אורגני ועוד!

להרשמה לניוזלטר:

spin-to-win
galgla