logo

077-9978050

יצירת תוכן מעולה, בעל ערך, מקורי ובאופן קבוע ומתמשך היא מרכיב קריטי ומשמעותי ביותר לשיווק דיגיטלי מוצלח, החל במיתוג ויצירת חשיפה ועד השגת טראפיק והמרת עוד לקוחות ומשתמשים. אחת הדרכים הכי יעילות ומוכחות לשמר זרימה קבועה של תוכן, מבלי להקדיש לכך יותר מדי זמן, לדחות את הנושא או אפילו להיתקל במחסום יצירתי, היא גאנט תוכן מסודר ומוגדר. המונח גאנט נמצא בשימוש מסיבי ומרכזי בתעשיית הפרסום והשיווק כולה, בדיגיטל ומחוצה לו, כאשר גם ביצירה והפקה של תוכן חדש, הגאנט הוא כלי חשוב שגם עושה סדר וגם מקדם ביצוע של הדברים שעליכם לבצע. 

במאמר נדבר על מהו גאנט תוכן, למה אנחנו צריכים להשתמש בגאנט תוכן, מה הוא כולל ובאיזה כלים מומלצים ניתן ליצור אותו:

מה זה גאנט תוכן?

גאנט תוכן הוא למעשה לוח זמנים או "לוח שנה" הקובע מתי יש לייצר תוכן חדש, באילו נושאים ועוד מידע מהותי לגבי הפקה ושחרור של תכנים חדשים. במובנים רבים, גאנט תוכן או כל טבלת גאנט אחרת בשיווק דיגיטלי היא כמו המארי קונדו לכל אסטרטגיית הדיגיטל שלכם – משהו שמסיר את התפל, מאפשר להתרכז בעיקר ומרכז לכם בצורה מסודרת מה ומתי עליכם לעשות.

המונח גאנט (Gantt) מגיע משם של תרשים שפותח לפני למעלה מ-100 שנה ע"י אדם בשם הנרי גאנט, ואשר שוכלל ושופר לאורך השנים כמובן. תרשים גאנט, במהותו, מתאר פעולות שונות והקשרים בין פעולות אלו, כולל פירוט לוח זמנים לביצוע וגם סדר של דברים ליישום וביצוע. גאנט תוכן הוא תרשים זרימה מסודר ומאורגן המהווה עבורכם מדריך מעשי ליצירת התוכן שלכם אשר ישותף ויופץ לקהלי היעד שלכם בערוצים הרלוונטיים. גאנט התוכן כולל את היום והשעה שבהם התוכן שלכם צריך להיות מוכן, לרוב כולל נושאי התוכן וכמו כן שרשרת אירועים, קרי, איזה תוכן מוביל לאיזה תוכן חדש.

למה אתם צריכים להשתמש בגאנט תוכן?

  • הכנסת סדר וארגון לתוך התהליך היצירתי של הפקת תכנים חדשים.
  • לו"ז מסודר, מוגדר מראש ומאורגן שמאפשר לכם להיות ממוקדים וליצור את התכנים האיכותיים שלכם בזמן ובמסגרת שנקבעה מראש.
  • גאנט תוכן גורם לכם לעמוד ביעדים, לייצר ולפרסם תוכן חדש בצורה מסודרת ושגרתית. חשוב מאוד!
  • חיסכון בזמן, שמירה על ארגון ותכנון מראש לאירועים מיוחדים, שינויים עונתיים ונושאים הרלוונטיים לפעילות העסקית שלכם.
  • משיכת צרכני תוכן חדשים הנחשפים לתכנים שלכם.
  • ארגון ותכנון להפצת התכנים שלכם בכל המדיומים והפלטפורמות הרלוונטיים – ניהול חכם ויעיל של התנהלות במדיה חברתית, באתר, בבלוג, בקידום SEO וכן הלאה.
  • תכנון מראש מגדיר איזה תוכן אתם צריכים להכין ומתי – כך אתם חוסכים זמן ומונעים מחסומי כתיבה או יצירה לגבי איזה תוכן להפיק.
content gantt

מה גאנט התוכן שלכם צריך לכלול?

גאנט תוכן משמשים לנהל ולארגן את תהליך יצירת והפצת התוכן שלכם, כמו גם לשתף את כל הגורמים המעורבים בתהליך לגבי לוחות זמנים, שלבי ביצוע וארגון כולל. לכן ככל שהם מכילים יותר מידע כך הם מפורטים ושימושיים יותר, מונעים נפילה של דברים בין הכיסאות ואי ביצוע של צעדים חשובים. הדברים שחשוב שיהיו בגאנט התוכן שלכם הם:

  • נושא התוכן
  • תאריכים – תאריך להשלמת התוכן, תאריך התחלת עבודה על התוכן, תאריך קמפיין רלוונטי ו/או הפצת התוכן ברשת.
  • קישור לתכנים שנכתבים או מופקים – למשל לגוגל דוקס או כלי יצירה והפצה אחרים.
  • הגדרת מי מייצר את התוכן, מי עורך, מי מכין אלמנטים גרפיים, מי מפרסם את התוכן.
  • רצוי להכניס לגאנט חופשים, חגים ומועדים חשובים המשפיעים על העבודה של העסק או התעשייה שלכם.
  • הגדרה איפה מעלים ומפרסמים את התכנים – אתר, בלוג, מדיה חברתית, ניוזלטרים וכן הלאה.
content split

טיפים לשימוש בגאנט תוכן

דעו מה המטרות שלכם

כדי שגאנט תוכן יהיה סופר אפקטיבי, הוא צריך להיות בנוי לפי המטרות שלכם. רוצים לשפר SEO ולייצר יותר פוסטים לבלוג, התוכן שלכם צריך להיות מסוג ופורמט מסוים. רוצים יותר עוקבים וחשיפה במדיה חברתית, עליכם לייצר תוכן מסוים, אותו הדבר לגבי תוכן ממתג ומקדם חשיפה, תוכן שיווקי לעידוד קנייה וכיוצא באלו.

השתמשו בלוח השנה הכללי

גאנט תוכן וכל גאנט שיווק צריך לכלול גם אלמנטים וזמנים רלוונטיים מלוח השנה הכללי, חגים ומועדים וגם ימים מיוחדים הרלוונטיים לפעילות העסק או האתר שלכם.

שתפו מישהו בגאנט התוכן

אפילו אם אתם עסק של אדם אחד, רצוי לשתף את גאנט התוכן שלכם עם עוד מישהו מלבדכם, למשל מנהל שיווק, מלווה עסקי וכדומה. כאשר הגאנט משותף לכמה אנשי צוות או גורמים, זה מוסיף רובד של בקרה ופיקוח על ביצוע מרכיבי הגאנט ומקטין את הסיכוי לדחיינות או התעלמות מוחלטת ממרכיבי הגאנט שאמורים הרי לעשות לכם יותר סדר, ארגון ועמידה ביעדים.

השתמשו בתבנית גאנט שנוחה לכם וגם בצבעים

גאנט התוכן שלכם צריך להיות נוח להבנה ולעבודה, ברור וידידותי למשתמש. זה אומר שאתם צריכים לעבוד לפי תבנית גאנט שטובה לכם מבחינת צרכים, מרכיבים ומבנה וגם לא לפחד להוסיף לגאנט צבעים ו"קודי צבע" להמחשה של סטטוס תוכן, מדיומים להפצה, סוגי תוכן וכל פרט חשוב אחר – להמחשה ויזואלית נוחה יש משמעות וחשיבות ליעילות ונוחות העבודה של כולם עם הגאנט.

כלים ליצירת גאנט תוכן

תוכלו למצוא תבנית גאנט תוכן בחיפוש גוגל פשוט, כולל תבניות טובות המותאמות לעברית. השימוש בגאנטים מאוד נפוץ ורחב היום בישראל, בעיקר בדיגיטל, כך שלא בעיה למצוא תבנית גאנט מומלצת ונוחה עבורכם. מעבר לכך יש כלים ליצירת גאנט תוכן, כלים טכנולוגיים ייעודיים למטרה זו. יש כלים ייעודיים ליצירת גאנט תוכן המתמקד במדיה חברתית, גאנטים כלליים, גאנטים ליצירת תכנים לאתר/בלוג, גאנט הכנת תכני וידאו וכן הלאה.

כמה כלים מוכרים ומומלצים ליצירת גאנט תוכן ולו"ז מדיה חברתית הם למשל:

  • ContentCal– כלי תוכן למדיה חברתית בעיקר.
  • Falcon– גאנט תוכן מאוד ויזואלי ומתקדם.
  • Loomly– כלי לניהול תוכן והפצתו בערוצי מדיה חברתית.
  • Sendible– כלי לניטור חשבונות מדיה חברתית הכולל גם חזקים לקביעת וניהול לו"ז פרסומים ויצירת תוכן חדש.

סיכום

גאנט תוכן (לו"ז תוכן מאורגן) הוא כלי מעולה לארגן, למצב ולסדר את מאמצי השיווק שלכם, בדגש על הפקת תכנים חדשים ואיכותיים בתהליך עבודה חכם ובזמן. עם גאנט תוכן קל יותר להישאר חדים, רלוונטיים ובשאיפה צעד אחד לפני המתחרים שלכם במרחב הדיגיטלי המהיר והדינמי.

על הכותב

אור פיאלקוב, בן 38, מייסד ומנכ”ל חברת פיאלקוב דיגיטל, חברה המתמחה בפרסום בגוגל ומגוון ערוצים נוספים. מומחה בשיווק דיגיטלי, מעביר סדנאות והרצאות בנושא שיווק בעזרת כלים מתקדמים לחברות וליחידים. 

הבעלים של EasyCloud – חברת אחסון אתרים בענן. חברה שמנגישה את עולם אחסון אתרים בענן בעזרת Cloudways לכל אחד. דרך חברות אחסון הענן הגדולות בעולם עם ממשק נוח, אבטחת אתרים מקסימלית ומחיר מעולה.

פוסטים נוספים:

spin-to-win
galgla