logo

077-9978050

פורמטים שונים של תוכן שגולשים אוהבים לצרוך

העולם הדיגיטלי של היום צורך הרבה מאוד תוכן. בכל אתר ובכל פלטפורמה יש היום מידע אינסופי שרק הולך ומתחדש כל הזמן עוד ועוד. אז כולנו יודעים שיש מידע ויש מידע. יש תכנים מעניינים ואפילו מרתקים שאף אחד לא רוצה לפספס אותם ומנגד יש מידע מייגע, ארוך, לא יעיל, שלא באמת מושך את הגולש להישאר ולקרוא. אז יש כמה וכמה נתונים אשר עליהם חובה לתת את הדעת כאשר זה מה שלמעשה יהפוך את התוכן לערכי, למושך וכזה שאכן יעשה את העבודה שלו. כלומר, הענקת מידע עם ערך מוסף לגולש שייהנה מהטקסט ועל כן הוא גם יקדם את העסק עוד.

אז מה שחשוב דבר ראשון זה להתאים את התוכן גם לקבצים מסוג תמונה, ל-PDF, לקבצי מובייל, לדפי נחיתה וכן הלאה.

תוכן

איזה תוכן הגולשים אוהבים?

אז בגלל שיש היום כל כך הרבה מידע שרץ ברשתות עד שלגולשים כבר לא תמיד יש סבלנות או זמן לראות ולקרוא כלם דבר. כדי שהפרסומים שלכם לא יפוספסו, חשוב שתנקטו במספר צעדים, מה שיוביל לכך שהאתר או הפוסט, דף הנחיתה או אפילו רק התמונה – יעבדו כמו שאתם רוצים. לפניכם מספר דגשים חשובים לגבי התוכן שאתם מפרסמים:

  1. שמירה על הכללים ביצירת התוכן – יש מספר כללים עליהם יש להקפיד כאשר באים לפרסם תוכן שמיעד לצפייה בטלפון או במחשב. זה כולל שמירה על יחסי הגובה והרוחב כאשר ברור כי בטלפון היחסים הם הפוכים מהמחשב. חשוב לבדוק כי המידע יופיע בצורה הגיונית על גבי המסך והגולש יוכל ליהנות מהמידע באופן קל ונוח.

  2. לא ארוך מידי – הגולשים של היום כבר עייפים מהמידע ומכמויות התכנים המגיעים אליהם בכל יום ובכל שעה. הרבה מאוד תכנים כלל לא זוכים לחשיפה ולא נצפים על ידי משתמשים. הגולש כלל לא טורח לפתוח את הקליפ או את הפרסום שהוא קיבל כי לא לכולם יש זמן לשמוע פרסומים ארוכים ומשעממים או לצפות בקליפים ארוכים ומייגעים.

  3. תמונות – טוב מראה עיניים. זו הסיבה שחשוב כל כך לתבל את המידע גם בהוספת תמונות. תמונה אחת שווה יותר מאלף מילים. אם רק תבחרו תמונה מרשימה, יפה וכזו שתבלוט היטב על רקע המידע שאתם רוצים לההעביר, המסר יועבר בצורה הרבה יותר מהירה וגם הרבה יותר קליטה ומשכנעת.

4. סרטונים – דיברנו על תמונות, אך בנוסף לתמונות יש גם סרטונים. הסרטונים הם הרבה יותר מעניינים וגם הרבה יותר מושכים אך זאת רק אם בוחרים נכון את הסרטונים או יוצרים אותם בצורה מועילה לגולש. אם לא מאריכים אותם יתר על המידה הרי שהם יצליחו לשכנע באמת את הגולשים במוצר אותו הן משווקים.

5. דפי נחיתה וניזולטרים – דפי נחיתה מוזרמים באופן תמידי לתיבת המייל שלנו בלי שבכלל נדע מתי נרשמנו לקבלת הניוזלטורים הללו. דפי הנחיתה עשויים להיות מעצבנים מאוד אך באותה מידה הם מהווים שופר פרסום מהיותר רווחיים שיש לנו כיום. כל חברה שהצליחה להשיג לידים איכותיים לעסק שלה יכולה להבטיח לעצמה כי היא תגיע אל כל הלקוחות הפוטנציאליים שלה. כך היא יכולה לפרסם מוצרים חדשים, להכניס הטבות שונות או לעניין את הלקוחות במבצעים שונים.

6. אלבומים – אלבומלייזר. מכירים את המושג? אם לא, הגיע הזמן שתכירו. כשאנחנו מדברים על אלבומלייזר אנחנו למעשה מדברים על שירות ייחודי של אלבום תמונות בו אפשר להעלות כמות גדולה של תמונות. אנשים שמתעניינים במוצר שצילמתם ייהנו לדפדף באלבום ולהתרשם מהתמונות ומהמגוון.

דגשים ליצירת תוכן

יש מספר כללים שחושב להיצמד אליהם כשבאים ליצור תוכן מכל סוג

  • פונט לכותרות – חייב להיות לפחות בגודל של 14 עד 16
  • פונט מינימלי לתוכן – לפחות 12
  • גודל תמונות – השאיפה היא לא לעבור את ה-5 מגה בייט.
  • הגדלת תמונה באמצעות מתיחה – חשוב לשים לב כי הפרופורציה של התמונה נשמרת בדקדקנות. מומלץ לעשות את זה בעזרת כתבן.

היצמדו לזמן הקשב של הגולש

כפי שכבר ציינו, רמת הקשב של הגולשים אינה גבוהה. הגולשים של היום הם חסרי סבלנות ואין להם את הפנאי להשקיע בצפייה של כל סרטון המגיע אליהם. כדי להבטיח כי הסרטון הנבחר ששלחתם יעניין את הגולש והוא יצפה בו עד תום, עליכם להגביל את אורך הסרטון עד לחמש דקות מקסימום. גם זה ארוך למדי אך אם המסר שלכם ארוך, אל תחרגו מחמשת דקות החסד כי גם את זה לא ממש בטוח שהגולשים יאהבו.

יש מצבים אשר בהם מומלץ לחלק את התוכן לצפייה לשני חלקים. כלומר, אם כל סרטון יהיה קצרצר ממש, יש סיכויים טובים שהגולשים יצפו בשני הפרקים ויקבלו את מלוא המסר שרציתם להעביר לו.

דגשים ליצירת תוכן וידאו

בכל מה שקשור להעלאה של סרטי וידאו ימומלץ שהקבצים שיעמדו בתנאים הבאים:

  • פורמט קובץ – MP4
  • גודל – עד 200 MB.
  • אורך – כאמור מתוך שאיפה שיהיה זה לא יותר מ 5 דקות.
  • אם מדובר בסרטון מ-YouTube – חשוב גם כן שלא לעבור את החמש דקות. בכל מקרה חשוב לשים לב כי מדובר בסרטונים שייצאו ישירות מתוך קישור של האתר. מה שיבטיח חשיפה גבוהה של הלקוחות לתוכן הזה.

אם אתם לא יכולים ליצור תוכן לבד - קבלו עזרה

בכל מה שקשור לאספקת התוכן שלכם לאתר, עליכם להבין כי נדרשת מומחיות וידע מקצועי כדי שהתוכן יהיה איכותי וקולע. גם אם נראה לכם שיש לכם את האפשרות לעשות את זה בכוחות עצמכם, עליכם להבין כי מדובר במשהו שידרוש ממכם הרבה זמן והרבה משאבים, אותם אתם יכולים להפנות למה שבאמת חשוב לכם ולעסק שלכם.

העסק זקוק לתחזוקה רבה כדי לשרוד וכמובן כדי להתקדם ולכבוש יעדים חדשים. עסק לעולם לא יכול לנוח על זרי הדפנה. במיוחד כיום כאשר כל העולם העסקי והשיווקי מתמקם במדיה הדיגיטלית. שם, מי שלא עושה שימוש בכלים הנכונים ולא מתקדם בצורה האופיינית לפלטפורמות הללו, עשוי למצוא את עצמו מהר מאוד יורד מסדר היום הדיגיטלי של הלקוחות הפוטנציאליים שלו, כי הלקוחות כלל לא יכירו את העסק.

על הכותב

אברהם בדוש, מקדם אתרים ומנהל סוכנות דיגיטל בוטיק המתמחה בפרסום וקידום בגוגל עבור עסקים קטנים ובינוניים.

פוסטים נוספים:

פיאלקוב דיגיטל נותנת לכם עשרות אחוזי הנחה על כלים ומערכות חובה לשיווק דיגיטלי איכותי

נרשמים לניוזלטר של פיאלקוב דיגיטל ומקבלים ישירות למייל הנחות ומבצעים עבור כלים לשיווק דיגיטלי ואיקומרס, סדנאות מתקדמות בתחום הפרסום, קישורים לקידום אורגני ועוד!

להרשמה לניוזלטר:

spin-to-win
galgla