מה זה אאוטברין?

מכירים את זה שאתם מסיימים לקרוא כתבה ובסוף מופיעים מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותכם? אז זה אאוטברין, מערכת להנגשת תוכן שמופיעה בסוף (או באמצע) הכתבות. מה היתרון שלה? שאנשים מגיעים לסוף הכתבה והם מחפשים משהו חדש לקרוא, הם במצב של פתיחות לפרסומות ולכן האנג'ימנט שלהם גבוה ואפשר להביא מהם תוצאות טובות, וזאת להבדיל מבאנרים
אאוטברין עשתה בשנה האחרונה התקדמות רצינית במערכת הפרסום שלה, ממערכת בסיסית מאוד לקידום תוכן למערכת מתקדמת שכוללת המון כלים מתקדמים. השינויים הכי גדולים הם שאאוטברין מאפשרים היום לקדם דפי נחיתה ולא רק תוכן, ושיש להם מוצר לקידום וידאו.

בפוסט אני הולך לספר על כמה כלים מתקדמים שיש במערכת של אאוטברין שבלעדיהם הקמפיינים שלכם לא יהיו מספיק מקצועיים.

פילוח לפי תחומי עניין

הכלי הראשון שכדי להכיר הוא פילוח לפי תחומי ענין, באאוטברין יש לא מעט תחומי ענין שיכולים להיות רלוונטיים לקהל שלכם:

advance-outbrain-campaigns2

איך אאוטברין קובעים מה התחום ענין שלכם? מסתבר שיש אתר שלהם שיכול להראות לכם את התחומי עניין שלכם. הנה לדוגמא תחומי העניין שלי:

תיוג לינקים

אאוטברין מאפשרת להוסיף תיוג של גוגל אנליטיקס למודעות בשביל לעקוב אחריהם בגוגל אנליטיקס או בפלטפורמות אחרות, כולל הוספת פרמטרים דינאמיים מתוך הקמפיין באופן אוטומטי:

הוספת מעקב של פיקסלים של רימרקטינג של מערכות פרסום אחרות

אאוטברין מאפשרת להוסיף פיקסלים של מערכת פרסום צד שלישי כמו של פייסבוק. במידה ואתם מקדמים מאמר באתר שהוא לא שלכם (נניח כתבה בYnet) אתם יכולים להוסיף פיקסלים של רימרקטינג של פייסבוק או פלטפורמות אחרות ואז לצבוע את המשתמשים:

advance-outbrain-campaigns7

רימרקטינג לכתבות, ולרימרקטינג לאתר

אאוטברין מאפשרת לעשות רימרקטינג לכתבות שקידמתם דרכם, גם אם אין לכם פיקסל באתר שאליו אתם מפנים, איך עושים את זה? בוחרים את הקמפיין שקידמתם באאוטברין ורק הקהל שנכנס דרך הקמפיין יראה את המודעות של הקמפיין שלכם

advance-outbrain-campaigns8

אבל אפשר גם לעשות רימרקטינג לאתר שלכם, לבנות קהלים מובססים על כתובות באתר שלכם (לדוגמא כל מי שהיגע לדף תודה) או כל מי שביקר באתר שלכם:

מדידת המרות

איך מודדים המרות? אאוטברין מאפשרת לנו ליצור המרות על בסיס כתובת אתר (לדוגמא כל מי שהגיע לדף thank-you או לפי אירועים באתר, שאנחנו שותלים בדפי תודה. זה מאפשר לנו למדוד המרות, לא רק של לידים אלא גם של מכירות באתר, כולל אפשרות להטמעה דינאמית של העסקאות:

advance-outbrain-campaigns10

לאאוטברין יש כלי בשם Outbrain Pixel Tracker – זה תוסף לכרום שמאפשר לכם לבדוק שהפיקסל רימרקטינג והפיקסל המרות שהתקנתם תקין – ניתן להוריד אותו מפה:

קהלים דומים (Lookalike)

כמו בפייסבוק וכמו בגוגל, גם לאאוטברין יש כלי לבניית קהלים שדומים לקהלים קיימים בחשבון שלכם. המערכת מוצאת אנשים דומים לקהל המקורי שלכם. באאוטברין הקהל המקורי יכול להיות רק אנשים שלחצו על קמפיין שלכם או רשימת רימרקטינג שבניתם. עדין זה יכול להביא קהל יותר איכותי מלרוץ על קמפיין פתוח

בניית דוחות מתוזמנים

אאוטברין מאפשרת לנו היום לבנות דוחות מתוזמנים, ככה שכל יום (או תקופת זמן אחרת) נקבל דוח רלוונטי לנו עם המידע מהקמפיינים שלנו באופן אוטומטי למייל

קידום וידאו (Focus)

את הדברים הטובים שמרתי לסוף, אאוטברין השיקה מוצר וידאו חדש, Focus, שונה מאוד מהמוצרי וידאו בפלטפורמות אחרות. בעוד שבפייסבוק או ביוטיוב הפרסומות "מפריעות" לגולש, באאוטברין הגולש לוחץ על המודעה בידיעה שהוא הולך לראות וידאו, הוידאו נפתח בחלונית מוקף בעיצוב, כולל כפתור קריאה פעולה. וזה גורם לגולשים לצפות בוידאו עד הסוף (אבל גם העלות לכניסה לאתר יקרה יותר מפייסבוק או גוגל).

סיכום

בחרתי לקחת כמה כלים מתקדמים שיש במערכת הפרסום של אאוטברין ולהראות שאם לפני שנה-שנתיים, המערכת הייתה ממוקדת לקידום תוכן בלבד ובלי אפשרויות פילוח מתקדמות. המערכת הפכה להיות מערכת למתקדמים ומאפשרת לא מעט כלים להגיע לקהל מדויק ולהביא תוצאות טובות.

היום מי שלא משתמש בכלים של אאוטברין לשיפור הקמפיינים הדיגיטליים שלו, כולל שימוש רציני ביכולות הרימרקטינג שלהם, פוגע בקמפיינים שלו, ומפסיד עוד מערכת פרסום שיכולה להביא תוצאות מאוד טובות.

קצת עליי

אור פיאלקוב, בן 35 נשוי לענבל ואב לאיתמר, ואביב. מנכ"ל ובעלים של חברת הדיגיטל Fialkov Digital – חברה המתמחה בפרסום באינטרנט בערוצים רבים ומגוונים.

פורץ דרך בתחום ניהול הקמפיינים בפייסבוק, עד היום פייסבוק פרסמה 4 קייס סטאדיס על לקוחות של המשרד. בנוסף, כותב מאמרים מקצועיים, יועץ ומלווה חברות גדולות בתחומי הפרסום במדיה הדיגיטלית, ובעל קבוצת הדיגיטל הגדולה בישראל "מקצועני פרסום בדיגיטל".

תמונה אור

השארת תגובה