פייסבוק הכריזה על שחרור הדרגתי של האפשרות ליצור קהלים מותאמים מהמבקרים באתרי אינטרנט וכך ליצור רשימות רימרקטינג לשימוש במערכת הפרסום של פייסבוק. לפי זמן לא רב פירסמתי מאמר על רימרקטינג בפייסבוק דרך חברות צד ג' (FBX). בשנה האחרונה זאת הייתה האופציה היחידה לעשות רימרקטינג בפייסבוק. אולם עכשיו פייסבוק מאפשרת ליצור את הרימרקטינג דרך מערכת הפרסום – סוג כזה של רימרקטינג נקרא Website Custom Audiance. על ידי שתילת פיקסל באתר האינטרנט, ניתן להכניס כל גולש לתוך רשימה לטירגוט מחדש. במאמר אני אציג את היתרונות של הכלי החדש למפרסמים ואציג מדריך איך להשתמש בקלות בכלי החדש.

מה זה Website Custom Audience?

WCA הוא הגרסה החדשה של פייסבוק לרימרקטינג. אולי כבר שמתם לב שנכנסת לאתר מסוים ואחרי זה ראיתם מודעות שלו בכל מקום? זה רימרקטינג. רימרקטינג (Ad retargeting) הוא לא המצאה חדשה. אבל הוא הופך להיות שכיח יותר בפייסבוק.

תהליך הרימרקטינג, בקצרה, הוא כזה: אתם מבקרים באתר או בדף מסוים באתר, המותג שאותו ביקרתם יכול להציג לכם מודעות הקשורות לביקורכם במקומות אחרים. במקרה של פייסבוק, פירוש הדבר הוא שפייסבוק יכול להציג לכם מודעות הרלוונטיות להתנהגות הגלישה שלכם באינטרנט.

הנה דוגמה:
1. אתם מבקרים בדף הנחיתה
2. בדף הזה יש עוגיה (cookie) שאומרת לפייסבוק שהייתם בו
3. המפרסם הכניס אותכם לרשימה של קהל מותאם מערכת המודעות שלו בפייסבוק
4. ואז פייסבוק מציגה לכם מודעה בזמן שאתם בפייסבוק

 

מה ההבדל בין FBX לבין WCA?

FBX היא מערכת מודעות בזמן אמת (RTB) והיא מצוינת למפרסמים שרוצים לקנות מלאי של פרסום בזמן אמת במחיר ובפילוח הכי מתאים למשתמשים. המערכת מאפשרת גם לפלח משתמשים לפי הרגלי הגלישה שלהם באינטרנט בנוסף למידע שמתקבל מהאתר שלנו (מידע של צד 1 + מידע של צדדים שלישיים), בנוסף יתרון חשוב מאוד הוא האפשרות לעשות מודעות דינאמיות שמותאמות במיוחד למוצרים שהגולש צפה בהם, זאת אומרת שאם ראינו מעיל עור, אז בפייסבוק תופיע לנו מודעה של אותו המעיל עם הנחה של 10% ואחרי שבוע ההנחה תשתנה ל-20% או שיופיע עליה גם משלוח חינם. אחד הכלים הפשוטים של FBX היה רימרקטינג בפייסבוק, אך ורק לגולשים מהדסקטופ.

WCA הוא סוג של המהפכה בכל מה שנוגע לרימרקטינג באינטרנט. בעוד שברימרקטינג בגוגל אנחנו עושים רימרקטינג של גולשים בנייד בגלישה של בנייד וגולשים שגולשים מהמחשב השולחני אנחנו נציג להם מודעות של רימרקטינג רק במחשב השולחני. דרך WCA נוכל לעשות רימרקטינג חוצה-מכשירים ולפנות לגולשים שהגיעו באתר שלנו במכשיר הנייד שלהם עם מודעה במחשב השולחני – ישר איך שהם יכנסו לפייסבוק. האופציות של האפשרות הזו הן בלתי מוגבלות. ניתן יהיה להביא משתמשים מאוד זולים דרך מסעות פרסום במובייל – ולגרום להם לקנות לאחר מכן עם מודעות בדסקטופ.

בנוסף WCA מאפשר לנו לשלול את הגולשים שביקרו בחלק באתר שלנו מלראות את הפרסומות שלנו, זה יתרון מאוד גדול מכמה סיבות: 1. הוצאת כל מי שקנה באתר שלנו ממעגל הפרסומות. 2. הוצאת כל מי שנכנס לדף נחיתה שלנו ממעגל הפרסומות והצגה של פרסומת שונה רק לאותם משתמשים. הכלי הזה יעלה את אחוז ההקלקות על המודעות וכן מקסם את הרווחים מכל קמפיין פייסבוק שתעשו.

אבל, היתרון הכי גדול של WCA הוא האפשריוות פילוח המתקדמות שלה. אפשר לפלח גולשים לפי מקור תנועה (על ידי הוספת פרמטר מעקב לכל מי שהגיע מגוגל לדוגמא) וכך לשלם יותר על מי שהגיע מגוגל ולא קנה לדוגמא. להפריד בין תנועה של דסקטופ למובייל ובנוסף להפריד בין זמני ביקור שונים (הקוקי עובד עד 180 ימים) זאת אומרת, שמי שהיגע לאתר לפני 7 ימים ומי שהגיע לפני 30 יום יראה מודעות שונות – מה שיגביר את אחוז ההמרות וישפר את התוצאות. למעשה מהניסיון שלי עם הכלי אחוז ההקלקות מאוד גבוה בדסקטופ (אפילו 6-7% בחלק מהקמפיינים!) ואחוז ההמרות מאוד גבוה ביחס לקמפיינים רגילים – מה שהופך את הכלי לכלי עם העלות להמרה (CPA) הכי זולה שיש בכלי הפרסום של פייסבוק ומאפשר הגדיל את ההחזקה על ההשקעה (ROI).

אחד היתרונות הנוספים של WCA (היתרון הזה פתוח רק למי שעובד עם חברות להנגשת מודעות – שותפי פרסום של פייסבוק, חברות PMD) הוא האפשרות ליצור אירועים באתר שיכניסו את המשתמש לתוך רשימה מסוימת. לדוגמא, אם יש לכם אתר קניות , כל פעם שמשתמש מכניס מוצר לעגלת הקניות הוא יכנס לרשימה מסוימת, אם הסכום של כל המוצרים עובר את ה-1000 דולר לדוגמא – הוא יכנס לרשימה נפרדת (אלו שכדאי לשלם עליהם הרבה).

כמה הערות על WCA:

1. יש פיקסל אחד לחשבון

2. ניתן כרגע ליצור עד 200 רשימות שונות (בעתיד יהיה אפשר בלי הגבלה)

3. בעתיד הפיקסל המרות של פייסבוק יהיה חלק מהפיקסל רימרקטינג (בעזרת שינוי קטן בקוד) והם יאוחדו לכלי אחד

4. ניתן להשתמש בפיקסל עם מערכת צד שלישי להטמעת פיקסלים כמו גוגל תג מנג'ר

5. ניתן לשים את הפיקסל על יותר מאתר אחד וכך טרגט אנשים שנכנסו לאתר שדומה לתחום של האתר שלך

 

איך משתמשים בWCA?

באדס מנגר

1. נכנסים לאדס מנגר, ולוחצים על Audiences

WCA6

2. לוחצים על Create Audience

WCA7

3. בוחרים באפשרות Website Users Custom Audience

WCA1

4. תעלה הודעה שתבקש מאיתנו לאשר את תנאי השימוש ותאפשר לנו לצפות בפיקסל

WCA3

5. נלחץ על צפיה בפיקסל, נעתיק אותו או נשלח למתכנת – הפיקסל צריך להיות בין התגית <head> לתגית </head>

WCA5

6. לאחר ששמנו את הפיקסל באתר, נצטרך לבנות קהלים שנוכל לטרגט אותם המסע הפרסום. כאן ניתן לפלח את הגולשים הגיעו לאתר דרך כתובת מסוימת, או לכל מי שנכנס לחלק מסוים באתר. נוכל גם לבחור לכמה זמן אנחנו רוצים שהגולשים יכנסו לרשימה שלנו. נוכל ליצור כללים מרובים (נניח – ביקר בדף נחיתה ולא בדף תודה) וכן לבדוק האם כתובת מסוימת עומדת בכלל שיצרנו.

אני ממליץ ליצור כללים נפרדים לגולשי מובייל / דסקטופ וכן רשימות עם זמנים שונים (הכי טוב: 7/30/90/180 יום)

WCA2

7. לאחר שתיצרו את הקהלים – תוכלו לראות שהם מתמלאים בגולשים ישירות באדס מנג'ר בזמן אמת. קחו בחשבון שלא ניתן לערוך כללים של קהלים מותאמים לאתר שלכם – אלא רק לשנות את השםWCA8

פאוור אדיטור

1. הולכים ל-Audiemces

WCA9

2. לוחצים על Create Audience ואז לוחצים על Website Custom Audience

WCA4

3. יוצרים קהלים בדומה לאדס מנגר

WCA10

איך משתמשים ברשימות שיצרנו

אדס מנג'ר

תחת Audience נרשום את השם של הרשימה ואם נלחץ עליה נוכל לעשות Exclude לרשימה. בדוגמא הזו בחרתי את כל המבקרים ב-180 יום האחרונים לא כולל את מי שקנה את המוצר:

WCA13

פאוור אדיטור

נגיע ל-Advanced ביצירת המודעה ואז נבחר את קהל שאנחנו רוצים לטרגט ואת הקהל שאנחנו רוצים להוציא ממעגל הפרסומים – בדוגמא הזו כל מי שביקר באתר ב-30 יום האחרונים לא כולל את מי שקנה

WCA12

לעומת זאת בדוגמא הזו אני מטרגט את מי שנכנס לאתר ב-180 ימים האחרונים, לא כולל כל מי שקנה ומי שביקר ב-30 יום האחרונים. אלו יראו מודעה שונה והם מטורגטים במודעה הראשונה

WCA11

תיצרו כמה וכמה שילובים של קהלים מהאתר שלכם, לא כולם זהים, לא כולם ממירים אותו הדבר ולא על כולם אתם מוכנים לשלם מחיר דומה.

איך לוודא שהפיקסל עובד?

פייסבוק הוסיפה אופציה חדשה לרשימות שלנו, האפשרות לראות כמה אנשים נקלטו ברשימה על בסיס יומי. בתוך האדס מנג'ר, בשם שם הפיקסל נלחץ על Pixel Details:

wca-pixel-events2

נוכל לראות כמה אנשים נוספו לרשימה ב-7 ימים האחרונים או ב-24 שעות האחרונות. קחו בחשבון שפייסבוק מחלקת את ההופעות של כל יום -4 חלקים ולכן צריך לסכום את כל 4 הביקורים בשביל להבין כמה אנשים נכנסו לרשימה באותו היום:

wca-pixel-events1

סיכום

כלי הרימרקטינג החדש של פייסבוק הוא כלי מעולה שמביא תוצאות עולות למפרסים. יש לו יתרון גדול בלהביא תנועה שנכנסה לאתר במובייל חזרה בדסקטופ. וכן להביא תנועה שהגיעה ממקור אחד (נניח דרך חיפוש בגוגל) חזרה לאתר דרך מודעות פייסבוק. בנוסף האפשרות של שלילת רשימות מאפשרת לנו לשלול במסע הפרסום כל מי שנכנס לדף נחיתה וכך גם לייעל ולשפר את מסע הפרסום שלנו וגם לציג לגולש שכבר ביקר באתר מודעה שונה מאשר המודעה המקורית . הרימרקטינג החדש של פייסבוק בהחלט מביא בשורות מעניינות מאוד לעולם הפרסום ונותן יתרון גדול מאוד למפרסמים להביא קהל איכותי יותר ובעל סיכוי קנייה רב יותר לאתר שלהם. מניסיוני WCA מביא אחוזי הקלה גבוהים מאוד מאשר הממוצע הרגיל של מודעות פייסבוק ויחס ההמרה דרכו טוב מאוד ביחס למודעות רגילות בפייסבוק וגם ביחס למודעות של גוגל וביחס לרימרקטינג בגוגל. אני ממליץ להתחיל להשתמש בכלי הזה באופן מיידי ולהכיר אותו לעומק.

אשמח לשיתוף או לייק למאמר

תגובה אחת
  1. שוקי מן הגב

    תודה אור. מעניין מאוד.

    חבל שלא זמין אצלי עדיין…

השארת תגובה

רוצים להישאר מעודכנים?

הרשמו לניוזלטר שלנו!