אינפוגרפיקה – סטטיסטיקות משתמשי פייסבוק בישראל 2018

בשנה האחרונה ישנה תחושה רווחת שהשימוש בפייסבוק יורד. לאחרונה גם פורסם כי 26% מהמשתמשים בארה"ב מחקו את האפליקציה מהטלפון שלהם במהלך השנה האחרונה. אך האם זה  נכון גם למשתמשים הישראלים?

כמו בכל שנה אנו גאים להביא בפניכם את הנתונים המעניינים ביותר בנוגע לגלישת ישראלים בפייסבוק.
תוהים מה הגיל ורמת ההשכלה הממוצעת בקרב משתמשי פייסבוק בארץ? מהם הדפים האהובים והנצפים ביותר?
מה לגבי המקצוע הנפוץ ביותר ואחוז הנשואים, הרווקים, המאורסים, והנשואים?
כל התשובות לשאלות נמצאות באינפוגרפיקה המעודכנת לשנת 2018 שעשינו לכם בנושא סטטיסטיקות משתמשי פייסבוק בארץ.

תרגישו חופשי לשתף באתר או בפייסבוק שלכם.

אופן שימוש

המעבר לגלישה במובייל בלבד ממשיך לתפוס תאוצה. בשנת 2017 60% מהגלישה בפייסבוק נעשתה דרך המובייל בלבד וב-2018 אנחנו רואים עלייה של כ-7% בגלישה במובייל וירידה של אחוז הגלישה בדסקטופ בלבד (4%).

גם הגלישה במקביל במובייל ובדסקטופ (גלישה מרובת מסכים) הולכת ופוחתת: מ34% ב2017 ל29% ב2018. היום המובייל השתלט על הגלישה ואנחנו כבר בקושי רואים גולשים שנכנסים לאינטרנט  מאמצעים דיגיטליים אחרים.

בנוסף, האנדרואיד ממשיכה להיות מערכת ההפעלה המובילה עם 65% מכלל הגולשים לעומת 19% בלבד לאייפון.

תדירות פעילות

תדירות הפעילות אמנם ירדה, אך לא באופן משמעותי. כך למשל, אנו עושים קצת פחות לייקים לפוסטים, (11 לעומת 13), מגיבים טיפה פחות (5 לעומת 6 שנה שעברה) ומפחיתים את הלחיצה על המודעות – 11 קליקים לעומת 13 בשנה שעברה.

דפים פופולריים

בשנה שעברה, פרשת סטטוסים מצייצים החזירה את העמוד לרשימת 10 העמודים הפופולריים בישראל ישר למקום 9 עם 670 אלף אוהדים ישראלים. השנה, העמוד פינה את מקומו לעמוד אופנה של חברת 'קסטרו'.

עמוד הטקסס הולדם פוקר נשאר העמוד הגדול בישראל, עם למעלה ממילון אוהדים ישראלים. (נתון שעדיין מפתיע בהתחשב בכך שאסור לישראלים להמר באתרים כאלה). במקום השני, נשאר עמוד YNET עם למעלה מ900 אלף עוקבים ובמקום השלישי מופיע עמוד "הצנרת" שבשנה שעברה נקרא "הצינור" והיה גם אז במקום השלישי (עם למעלה מ850 אלף עוקבים).

מבחינת קטגוריות עמודים, קטגוריית התכשיטים ממשיכה להיות בראש הטבלה. קטגוריית הסרטים שהייתה פופולרית בשנים קודמות, פינתה את מקומה לקטגוריה חדשה – מחשוב. קטגוריות חדשות נוספות שהצטרפו השנה הן סופר מרקט וצרכנות, מה שמראה גם השנה את מגמת ההתחזקות של המכירות באינטרנט ואת פייסבוק כפלטפורמת מכירה B2C מצוינת – הישראלים רוצים לקנות יותר דרך הפייסבוק ופחות לעקוב אחרי מפורסמים. 

לסיכום, למרות התחושה שהשימוש בפייסבוק הולך ויורד, המציאות מראה אחרת. הישראלים עוברים למכירות דרך הפייסבוק (ובכך גם מגדילים את השימוש בפייסבוק), תדירות הפעילות של המשתמשים נשארה כמעט זהה לשנה שעברה והשימוש באפליקציה במובייל רק עולה. בשורה התחתונה, אל תמהרו להספיד את הפייסבוק.

קצת על המעצבת:

עדי צביק בוגרת תילתן, בת 33, מתגוררת בר"ג.

אוהבת זומבה ואת פיג'י החתול (:

 

השארת תגובה

רוצים להישאר מעודכנים?

הרשמו לניוזלטר שלנו!