מעקב אחר המרות במערכת הפרסום של פייסבוק –  איך ליצור פיקסל המרות של פייסבוק. המדריך המלא לכלי מעקב ההמרות של פייסבוק.

בעזרת קוד קצר (Pixel) שמסופק על ידי פייסבוק ושימוקם  באתר שלכם, תוכלו לעקוב אחרי הרבה יותר מאשר רק קליקים על המודעות בפייסבוק, תוכלו לעקוב אחרי המרות. בעזרת אופטימיזציה להמרות (oCPM) פייסבוק תציג את המודעה שלכם לאנשים שיש סיכוי רב יותר שיבצעו את הפעולה הרצויה (מילוי דף לידים, הרשמה לרשימת תפוצה, קנייה, הוספה לעגלת קניות או המרות אחרות באתר שלכם). בנוסף, תוכלו לעקוב אחרי הצלחה או כישלון של מסע הפרסום שלכם על סמך תוצאות ממשיות

כיום ניתן ליצור את הפיקסל גם דרך כלי ליצירת מודעות (Ads Manager) או בעזרת הכלי המתקדם ליצירת מודעות ה-Power Editor. המדריך יכלול הסבר כיצד ליצור את פיקסל ההמרות, כיצד להטמיע אותו באתר שלכם, וכיצד לעקוב במודעות אחרי הפיקסל.  המדריך כולל הסבר איך לעשות אופטימיזציה להמרות בעזרת אופטימיזציה לפי צפיה של פייסבוק (oCPM) וכן טיפים נוספים לשימוש בפיקסל ההמרות.

במאמר אני הולך לדבר על כמה נושאים:

* כיצד ליצור פיקסל המרות של פייסבוק
* הטמעת הפיקסל באתר שלכם
* יצירת מעקב אחרי המרות במודעת פייסבוק
* מעקב אחרי התוצאות
* הוספת ערך להמרות
* אופטימיזציה להמרות
* מעקב אחר פיקסלים מרובים
* שיתוף פיקסלים בין חשבונות פרסום

1#: כיצד ליצור פיקסל המרות של פייסבוק

1. לחצו כאן כדי להכנס לכלי יצירת המודעות (Ads Manager) (לינק). בצד שמאל למעלה לחצו על מעקב המרות (Conversion Tracking):

פיקסל המרות של פייסבוק1
2. לחצו על "יצירת פיקסל המרה" (Create Conversion Pixel) מצד ימין למעלה

facebook-conversion-tracking-pixel2

3. במסך שפייסבוק יציגו לכם תתנו שם לפיקסל – תנו שם רלוונטי שיעזור לכם לדעת לבחור את הפיקסל המתאים בעתיד, ואז בחרו אחת מהקטגוריות הבאות:

* Checkouts – ביצוע הזמנה
* Registrations – הרשמה
* Leads – לידים
* Key Page Views – צפיה בדף
* Adds to Cart – הוספה לעגלת הקניות
* Other Website Conversions – המרה אחרת

אחרי בחירת קטגוריה, לחצו על כפתור "צור פיקסל" (Create Pixel):

facebook-conversion-tracking-pixel4

4. בפעם הראשונה יוצג לכם חלון לאישור תנאי שימוש, סמנו V ולחצו על Confirm:

facebook-conversion-tracking-pixel3

5. עכשיו תראו הודעה המציינת שפיקסל ההמרה נוצר, ויוצג לכם הקוד, שיראה ככה:

facebook-conversion-tracking-pixel5

מומלץ להדביק את כל הקוד

6. בחרו את כל הקוד בתיבה, העתיקו אותו ולחצו על Close.

7. לאחר סגירת חלונית הקוד יוצגו לכם כל הפיקסלים שיצרתם, ובמעבר עכבר מעל כל פיקסל, תוצג לכם האופציה לראות מחדש את הקוד, למחוק את הפיקסל וגם לשתף פיקסלים בין חשבונות פרסום:

facebook-conversion-tracking-pixel6

2#: הטמעת פיקסל ההמרות באתר שלכם

אחרי העתקה של הפיקסל בשלב הקודם, שימו לב שהפיקסל במצב "לא מאומת" (Unverified). הסיבה לכך היא שהקוד צריך להיות ממוקם בעמוד האתר שלכם – שפייסבוק יזהו אותו ושהפיקסל יהיה פעיל (ידווח על המרה). את הקוד צריך למקם במקום בו אתם רוצים לקבל דיווח על ההמרה. לדוגמא, אם ברצונכם לדעת מתי גולש מילא פרטים (לידים) בטופס יצירת קשר עליכם לשים את הפיקסל בקוד של עמוד ה"תודה" שהגולש רואה בסיום מילוי הפרטים. הקוד צריך להופיע בין  תגי < HEAD >< /HEAD > בדף התודה. הוא לא צריך להיות בכל העמודים או אפילו בעמוד הנחיתה של המוצר שלכם. מקומו צריך להיות בעמוד שיוצג כשהעסקה תושלם. בחלק מתבניות הוורדפרס יש מקום להוסיף קוד המרות / מעקב המרות. אך אם אין לכם. תמיד תוכלו להוסיף את הקוד לראש העמוד (Header)

אחרי שהוספתם את הפיקסל, רעננו את העמוד (עמוד התודה לדוגמא) שבו נמצא הקוד המרות של פייסבוק. ואז חזרו לאיזור מעקב המרות (Conversion Tracking) בפייסבוק כדי לוודא שהפיקסל שלכם פעיל עכשיו. הפיקסל אמור להופיע במצב מאומת (ירוק), ובנוסף – תוכלו לראות בעמודה הימינית מתי בפעם האחרונה הפיקסל עבד – וכך תוכלו לדעת שהפיקסל הנוח כמו שצריך:

facebook-conversion-tracking-pixel9-n
קחו בחשבון שאם לא בוצע המרה ב-24 שעות האחרונות, הפיקסל יופיע במצב לא פעיל (InActive):

facebook-conversion-tracking-pixel10

3#: יצירת מעקב אחרי המרות במודעת פייסבוק

בכלי יצירת המודעות (Ads Manager) – צרו מודעה שמפנה לאתר חיצוני, ובתחתית העמוד, נסמן את האופציה Tracking conversions on my website for this ad, ונבחר את הפיקסל הרלוונטי:

facebook-conversion-tracking-pixel11

שימו לב שמפה גם ניתן לעבור למסך יצירת הפיקסלים כמו שעשינו בהתחלה.

אבל, ה-Ads Manager לא נותן לנו ליצור מודעות שרצות בניוז-פייד, ולא מאפשר לנו לשלוט על מיקום המודעות בדסקטופ או במובייל, ולכן אני תמיד ממליץ לעבוד עם ה-Power Editor. בנוסף, ניתן לעקוב רק אחרי פיקסל אחד, ומה נעשה אם נרצה לעקוב אחרי פיקסל של הוספת לעגלת קניות ודף תודה? בשביל זה יש את ה-Power Editor

בפאוור אדיטור, תחת Creative & Placements סמנו את התיבה ב-V ובחרו את הפיקסל המתאים למודעה הזאת. תחת Conversion Tracking ונסמן את הפיקסלים שאחריהם אנחנו רוצים לעקוב. שימו לב שמקרה הזה סימנתי שני פיקסלים – פיקסל בדף נחיתה  (Key Web Page Vies) ופיקסל בדף תודה (Checkouts), בהמשך אסביר על כך בהרחבה:

facebook-conversion-tracking-pixel12

 

4#: מעקב אחרי התוצאות

עכשיו כשאתם רואים את הביצועים של המודעה שלכם בתוך ה-Ads Manager תחת פעולות (Actions) ייצגו למעשה המרות, ויתנו לכם תמונה ברורה בהרבה של הצלחה, שתקל על המדידה של החזר על ההשקעה, נוכל לראות המרות:

facebook-conversion-tracking-pixel13

בנוסף, שנפתח את המודעות, התצוגה תשתנה ובמקום לראות מעורבות בפוסט, נוכל לראות שווי המרה (פה השווי הוא 0), המרות, וכן עלו להמרה:
facebook-conversion-tracking-pixel14

ככה אנחנו יכולים לעקוב אחרי מסעות הפרסום ולראות איזה מסע פרסום הביא לנו הצלחה.

5#: הוספת ערך להמרות

פייסבוק מאפשרת לנו לתת לכל המרה ערך כספי, ובכך להקל על החישוב של ההחזר על ההשקעה שלנו (ROI). איך עושים את זה? בקוד המקורי שקיבלנו מפייסבוק יש שורה בשם fb_param.value, בשורה הזו צריך שלנות את המספר לשווי ששווה לנו המרה, זאת אומרת שאם המרה שווה לנו 100 ש"ח, נוכל לרשום שם 100.00 ולאחר מכן יופיע לנו השווי של ההמרה במעקב אחרי המודעות.
בנוסף, ניתן לקבוע את המטבע שבו ההמרה מתבצעת – ILS לשקלים, USD לדולרים וכו'. (הקודים של המטבעות הם לפי התקן הרשמי ISO 4217) אנו עושים זאת על ידי עריכת השורה fb_param.currency והחלפת המטבע למטבע הרצוי. שימו לב למיקום השורות בפיקסל:

facebook-conversion-tracking-pixel15

במידה ויש לנו כמה מוצרים באתר ולכל אחד יש ערך שונה חשוב מאוד לתת ערך שונה לכל פיקסל לכל מוצר – היות ואחת מהאופציות בהמשך המדריך הינה אופטימיזציה להמרות, ופייסבוק מודעים כי במידה ויש ערך להמרות – המערכת תנסה להביא לקוחות שיקנו יותר באתר והמערכת תעשה אופטימיזציה לרווח ולא להמרות. במידה ויש לכם הרבה מוצרים באתר, ניתן בעזרת פקודה לתת לערך הזה משתנה דינמי, כך שכל המרה תקבל ערך שונה לפי שווי המוצר. כך נוכל לקבל מידע מדויק – כמה רווח קיבלנו על כל מסע פרסום, ולא רק כמה קניות היו לנו.

כך לדוגמא, במסע פרסום מסוים, היו 177 המרות, שהכניסו 280 דולר. הוצאתי על מסע הפרסום כ-171 דולר. מה שהשאיר רווח של 109 דולר, ואת כל הנתונים האלו ניתן לראות ישירות בכל קמפיין:

facebook-conversion-tracking-pixel16

6#: אופטימיזציה להמרות

אחת מהאפשרויות התשלום הכי נפוצות בפייסבוק היא אופטימיזציה לפעולות (oCPM), למעשה רוב מסעות הפרסום שמביאים לייקים רצים באופטימיזציה להביא לייקים. כשאנחנו בונים מסע פרסום, שמטרתו המרות, אנחנו יכולים לבקש מפייסבוק לעשות אופטימיזציה להמרות. איך עושים את זה?

1. עוברים ב-Power Editor ל-Pricing & Status, מסמנים שם את האופטימיזציה להמרות באתר הבית (Conversions on my website), ולאחר מכן, יש לנו 2 אופציות, לתת לפייסבוק לבחור כמה להוציא עבור כל פעולה, או לבחור בעצמנו.
2. בנוסף, צריך לוודא כי האופטימיזציה היא לפיקסל בדף התודה ולא לעוד פעולות (כמו לינק-קליק וכו'). מוודאים כי בהמרה המבוקשת (Conversion specs), מופיע רק הפיקסל שאליו אנחנו רוצים לעשות. המבנה צריך להיות:

[{"action.type":["offsite_conversion"],"offsite_pixel":["pixelnumber"]}]
offsite_conversion – הפעולה המבוקשת: המרה באתר חיצוני

pixelnumber –  מספר הפיקסל – איך מוצאים אותו? הוא מופיע בתוך הקוד שקיבלנו מפייסבוק בשורה fb_param.pixel_id

ניתן גם לבקש מפייסבוק לעשות אופטימיזציה לשני פיקסלים או אפילו להמרות באתר וכן ללייקים לפוסט. למידע נוסף על פעולות שניתן לעשות אופטימיזציה להמרות  (Conversion specs).

facebook-conversion-tracking-pixel17

 

עוד דבר חשוב שניתן לעשות הוא להגדיר לפייסבוק כמה אנחנו מוכנים לשלם עבור קליק, חשיפה, חשיפה ויראלית ופעולה מבוקשת. כך המסע פרסום, מתנהג כמו CPC אך עם אופטימיזציה להמרות. כדי לעשות זאת, אנו נגדיר ידנית את הבידים לפעולות, על ידי לחיצה על Manually set up bids  והגדרת המחיר שאנחנו מוכנים לשלם עבור כל פעולה

facebook-conversion-tracking-pixel18

קחו בחשבון שפייסבוק לא מתחייבת למחיר לפעולה, אך היא תשתדל לשאוף לכך ובכך להוזיל לנו את העלות של ההמרות. אם אנחנו יודעים שהמסע פרסום יהיה ריווחי רק בעלות קליק של 0.5 דולר, ונגדיר לפייסבוק שזה המחיר שאנחנו רוצים לשלם, המערכת תשתדל להביא לנו קליקים במחיר המבוקש ובכך להוזיל את ההמרה.
קחו בחשבון, שכדי ש-oPCM יעבוד כמו שצריך הוא צריך קהל יעד רחב מאוד (פייסבוק מדברים על בין 750,000 למיליון איש), ושיהיו לפות 15 המרות כדי שהמערכת תוכל לעשות אופטימיזציה לאנשים שבאמת מביאים המרות. אני ממליץ להתחיל תמיד מסעות פרסום בCPC ואחרי מספיק המרות שעקבנו אחריהם להוסיף מסעות פרסום oCPM שיוזילו את העלות לליד ב-30 עד 40 אחוז.

7#: מעקב אחר פיקסלים מרובים

אחד היתרונות הגדולים של מעקב ההמרות הוא לעקוב אחרי כמה פיקסלים במקביל. ניתן לשים פיקסל בדף נחיתה  (Key Web Page Vies) ופיקסל בדף תודה (Checkouts). ובעצם לגרום למערכת לעקוב אחרי שני הפיקסלים. ובכך להבין את היחס בין דף הנחיתה לדף התודה. כמובן שבאתרי מכירות ניתן לעקוב אחרי פיקסלים שונים, כגון: הוספה לעגלת קניות, סיום קנייה, דף תשלום, דף תודה. היתרון הוא מעקב רחב מאוד אחרי נטישות במהלך תהליך ההמרה ופתרון בעיות בזרימה של הגולשים באתר שלנו. כך אם הרבה גולשים מגיעים לדף סיום קנייה ולא עוברים לדף תשלום, אולי כדאי לשנות את הכפתור שמוביל אותם לתשלום ולהגדיל אותו.
במידה ונסמן מעקב אחרי כמה פיקסלים, נראה בדו"ח ב-Ads Manager שיש לנו הרבה המרות, ובדו"ח המלא נוכל לקבל קצת יותר מידע:

facebook-conversion-tracking-pixel19

לפי הדוגמא הנ"ל היו לי 34 הגעות לדף נחיתה (שימו לב לבאג ידוע בפייסבוק: המערכת לא סופרת לינק-קליקים, מה שמבטל את האפשרות לעשות אופטימיזציה ללחיצה על הלינק), ו-4 מתוכם גם מילאו פרטים ועברו לדף תודה. היחס המרה שלי היה 11.7%. פיקסלים מרובים מאפשרים לנו לבנות בצורה יעילה משפך המרות, ולהבין את יחס ההמרה שלנו באתר לכל קמפיין ולכל מודעה! זה יאפשר לנו להבין אילו מודעות עובדות יותר טוב מאחרות כי הן ומביאות לדף נחיתה קהל יותר אפקטיבי מאשר מודעות אחרות.

8#: שיתוף פיקסלים בין חשבונות פרסום

פייסבוק מאפשרת לנו לעקוב אחר פיקסל אחד מכמה חשבונות פרסום שונים שיש לנו. הדבר מאוד שימוש אם אנחנו משתמשים בכמה חשבונות פרסום לפרסם אתר אחד, כך שנתוני המכירות יהיו משותפים בין כל חשבונות הפרסום.

1. בכדי לשתף פיקסל בין חשבונות יש לעבור על רשימת הפיקסלים וללחוץ ליד הפיקסל שאותו אנחנו רוצים לשתף על כפתור ה-Share:

facebook-conversion-tracking-pixel6

2. במסך שיפתח יש למלא את מספר חשבון הפרסום והמייל של מנהל חשבון הפרסום שאיתו אנו רוצים לשתף את הפיקסל:

facebook-conversion-tracking-pixel7

3. נקבל הודעת אישור שהפיקסל שותף:

facebook-conversion-tracking-pixel8

בחשבון פרסום שאיתו שיתפנו את הפיקסל יופיע הפיקסל ששיתפנו איתו –  והוא גם יוכל לעקוב אחרי הפיקסל הזה

עכשיו תורכם לנסות! 

אהבתם? יש לכם שאלות? אשמח לשיתוף או לייק למאמר

[mc4wp-form]

השארת תגובה

רוצים להישאר מעודכנים?

הרשמו לניוזלטר שלנו!