עדכון מרץ 2013: פייסבוק הכריזה על כלי חדש בשם Website Custom Audience – רימרקטינג בפייסבוק , טירגוט בעזרת מערכת הפרסום של פייסבוק, במידה והכלי קיים בחשבון שלכם – עדיף שתעבדו איתו – לחצו כאן למאמר

רימרקטינג בפייסבוק

מה הכלי הפרסומי הכי אפקטיבי בפייסבוק? מודעת לייקים? סיפורים ממומנים? מודעות צד? הכלי הכי אפקטיבי והכי יעיל בפייסבוק הוא רימרקטינג בפייסבוק (Facebook Exchange, בקיצור FBX). רוב המפרסמים לא משתמשים בו, קודם כל כי צריך תוכנת צד ג' בשביל להשתמש בו, ובנוסף, הוא דורש ידע טכני. FBX מאפשר לנו להגיע לאנשים שביקרו בעבר באתר שלנו. לדוגמא, אם משתמש הגיע לאתר שלכם ולא ביצע רכישה, בעזרת FBX נוכל להציג לאותו גולש מודעה בפייסבוק שתחזיר אותו לאתר. הכלי מאוד שימושי בגלל שלהבדיל מרימרקטינג בגוגל – ששם הפרסומת תופיע כבאנר באתרים אחרים – כאן המשתמש יראה את הפרסומת בניוז פייד בפייסבוק, שם הוא גולש כמה פעמים ביום. העלות לרכישת לקוח חדש יורדת בצורה משמעותית שמשתמשים ברימרקטינג בפייסבוק וזהו כלי חובה לכל מי שמפרסם בפייסבוק.

בתחילת אוקטובר הודיעה גוגל כי היא מצטרפת לשירות ותאפשר לגולשים שמפרסמים דרכה לטרגט מחדש את המשתמשים שלהם דרך FBX. וישנם אפילו רמזים כי אמאזון תצטרף לבורסת הפרסום של פייסבוק. אומנם פייסבוק הכריזה על רימרקטינג בתוך הפלטפורמה שלה – אך האופציה הזו לא פתוחה לכולם ונמצאת כרגע בבטא. במאמר אני אסביר מה זה Facebook Exchange ואיך עושים רימרקטינג בפייסבוק.

מה זה Facebook Exchange?

FBX הוא הגרסה של פייסבוק לרימרקטינג. אולי כבר שמתם לב שנכנסת לאתר מסוים ואחרי זה ראיתם מודעות שלו בכל מקום? זה רימרקטינג. רימרקטינג (Ad retargeting) הוא לא המצאה חדשה. אבל הוא הופך להיות שכיח יותר יותר בפייסבוק.

תהליך הרימרקטינג, בקצרה, הוא כזה: אתם מבקרים באתר או בדף מסוים באתר, המותג שאותו ביקרתם יכול להציג לכם מודעות הקשורות לביקורכם במקומות אחרים. במקרה של פייסבוק, פירוש הדבר הוא שפייסבוק יכול להציג לכם מודעות הרלוונטיות להתנהגות הגלישה שלכם באינטרנט.

הנה דוגמה:
1. אתם מבקרים בדף הנחיתה
2. בדף הזה יש עוגיה (cookie) שאומרת לפייסבוק שהייתם בו.
3. ואז פייסבוק מציגה לכם מודעה בזמן שאתם בפייסבוק

איך משתמשים ב-FBX?

בניגוד לכל כלי הפרסום של פייסבוק, אי אפשר להגיע ל-FBX דרך כלי המודעות האדס מנג'ר או אפילו דרך הפאוור אדיטור. חייבים להשתמש בכלי צד שלישי שמאושר על ידי פייסבוק. אין הרבה כאלה. ורובם הם פתרונות לעסקים שמצריכים תקציב חודשי גדול. אבל יש גם פתרונות המתאימים לעסקים קטנים ובינוניים בגודלם. אסקור כמה מהם (כמו Adroll)  ואת הנסיון שלי איתם בהמשך. נכון לעכשיו אני ממליץ על Perfect Audience, והם מציעים התנסות חינם בשווי 60$ (שמכסים את השירות ועלות המודעות) שמאפשר להתחיל לנסות את הכלי בלי סיכון.

איך מתחילים עם Perfect Audience?

1. ראשית, כנסו לאתר של Perfect Audience, ולחצו על Start Free trial:

 

facebook-exchange1
2. מלאו את פרטיכם, לחצו Sign up, ובחרו במסך הבא Standard Web Site. מלאו את השם של האתר שלכם ואת הכתובת שלו:
facebook-exchange3

3. יופיע לכם קוד ג'אווה סקריפט שתצטרכו להוסיף לאתר שלכם. הקוד צריך להיות לפני  התג של ה-<body/>. אם אין לכם ידע איך לעשות את זה, תוכלו לפנות למתכנת שלכם. לוורדפרס יש תוסף שמתקין את התג באתר שלכם.

facebook-exchange4

4. לאחר שיהיו 1000 כניסות לאתר שלכם, תוכלו ליצור את הקמפיין הראשון שלכם:
facebook-exchange12

5. נוכל לבחור בין 3 סוגי קמפיינים: קמפיין בניוז פייד, קמפיין במודעות צד, וקמפיין באנרים ברשת (בדומה לרימרקטינג בגוגל), אנחנו נבחר News Feed Retargeting:

 

facebook-exchange11

6. בפעם הראשונה שנקיים קמפיין, פרפקט אודיאנס תרצה לקשר את העמוד שלנו למערכת. נלחץ על Link your Facebook Page:

facebook-exchange8

7. נוסיף את הלינק לעמוד שלנו,  ונלחץ על Next Step:

facebook-exchange9
8. נקבל הוראה מפרפקט אודיאנס להוסיף 2 משתמשים לניהול של העמוד שלנו – הדבר דרוש כדי שהמערכת תוכל ליצור פוסטים למודעות שלנו:

 

facebook-exchange13

9. נעבור לעמוד שלנו ונוסיף את המשתמשים של פרפקט אודיאנס בהרשאות Advertiser (למאמר על סוגי ההרשאות השונות):

facebook-exchange10

 

10. לאחר מכן נתבקש ליצור רשימה שאותה נפלח. אני ממליץ ליצור רשימה נפרדת לבלוג באתר שלכם, ורשימות נפרדות לדפי הנחיתה שלכם, ולשאר האתר. כל גולש הוא שונה והמסר שנתאים אליו יהיה שונה. בדוגמא הזו אני יוצר רשימה של כל מי שהגיע לדף תודה – בשביל שלאחר מכן אוכל שלא לפרסם לאותם אנשים שכבר השאירו פרטים. תנו שם לרשימה שלכם, תחליטו כמה זמן הפיקסל יעקוב אחרי המשתמשים (אני ממליץ על 90 יום), ואז יש לנו 4 אפשרויות שלפיהם ניצור רשימה: כתובת קבועה, כתובת דינמית, משתמשים שהפעילו סקריפט באתר שלכם (כמו לחיצת כפתור), משתמשים שפתחו את המייל ששלחתם להם, או אפשרות מתקדמת לכתובת אתר משתנה. נשתמש באופציה הראשונה ונרשום את הכתובת של הדף שאותו אנחנו רוצים להכניס לרשימה:

facebook-exchange14

11. נוכל לראו תכמה אנשים ביקרו בכל אחד מהרשימות שיצרנו:

facebook-exchange7

12. השלב הבאה יהיה יצירת מודעות, המודעה היא פוסט-לינק (לצערנו עדין מסוג ישן עם תמונה קטנה), נכתוב טקסט מקדים, לינק, כותרת, ותיאור, ונעלה תמונה על ידי לחיצה על Upload image & Create ad:

facebook-exchange15

13. נוכל לראות את המודעות שלנו, אני ממליץ על 2-3 מודעות שונות

facebook-exchange16

14. פילוח לפי מדינה (Geo Targeting Settings) – תבחרו ישראל. Dayparting Settings – נבחר באיזה שעות וימים אנחנו רוצים שהקמפיין יפעל:

facebook-exchange17

15. לאחר מכן נבחר את היעד המרה שלנו – זה היעד שיחשב כהמרה, וכל מי שיגיע אליו יפסיק לראות פרסומות:

facebook-exchange18

16. בקמפיין שהוא לא בתקופת הניסיון – נוכל לבחור אם לשלם לפי אופטימיזציה להמרה – או לפי חשיפה:

facebook-exchange19

 

17. נוסיף אמצעי תשלום (לא לדאוג, תחויבו רק אם תמשיכו את הקמפיין מעבר לשבועים הראשונים). ונלחץ על אישור הקמפיין.

facebook-exchange20

# סיכום

רימרקטינג בפייסבוק הוא כלי מתקדם מאוד שמאפשר לכם להביא המרות זולות מאוד בקמפיינים שלכם. הרבה יותר קל לשכנע מישהו להיכנס שוב ולקנות בפעם השנייה מאשר בפעם הראשונה. הנה דוגמא לתוצאות של קמפיין, 18 המרות בעלות של 2.5$ להמרה – שליש מחיר מהעלות של הקמפיין הרגיל בפייסבוק:

10. Facebook Exchange

אהבתם את המאמר? שתפו!

השארת תגובה

רוצים להישאר מעודכנים?

הרשמו לניוזלטר שלנו!