לפני שבועיים פירסמתי פוסט על שינוים ועדכונים שנעשו בפייסבוק בחודש האחרון, כמות השינויים היתה כל כך גדולה, שחשבתי שפוסט אחד יספיק לעדכן בכל העדכונים. אבל מאז פרסום הפוסט, קרו עוד שינויים רבים ועדכונים בפייסבוק. ולכן, הנה שינוים ועדכונים שקרו מאז פרסום הפוסט הקודם – למקרה שפיספסתם:

# פייסבוק עוברת למבנה קמפיינים חדש החל מתחילת 2014.

פייסבוק הכריזה על מבנה חדש לקמפיינים החל מתחילת 2014, המבנה החדש יהיה מאוד דומה לגוגל אדוורדס: קמפיין – קבוצת מודעות – מודעות.  המבנה הזה יאפשר למפרסמים ליצור קבוצות מודעות לפי טירגוטים / מיקומים – ולהשאיר את הקמפיין כמבנה על שמכיל בתוכו קבוצות מודעות – במקום לפתוח עשרות / מאות קמפיינים כמו שקורה היום

בפוסט בבלוג המפתחים, פייסבוק רומזת כי 2 שינויים נוספים יכנסו עם המבנה החדש: פרסום לפי שעות (שקיים היום למי שמשתמש בתוכנות חיצוניות), והאפשרות לקבוע כמה פעמים כל גולש יחשף למודעה שלכם (מה שקיים היום בגוגל)

new-campaign-structure-facebook

# פייסבוק הוסיפה את האופציה להשתמש בתמונות ממאגר התמונות שאטר-סטוק

מיליונים של תמונות עכשיו בקלות במערכת הפרסום בפייסבוק – והכי חשוב – השימוש בחינם! פשוט לוחצים על Find Images:

find-imagesface-book1

וניתן לחפש בין 25 מיליון תמונות:

find-imagesface-book2

# פייסבוק משנה את טירגוט תחומי העניין

– מעכשיו אין Keywords,#Topics –  הכל נכנס לאותה הקטגוריה. Broad Category גם השתנה והפך להיות "תחומי עניין נוספים". היתרון, מעכשיו יש קטגוריות של תחומי עניין.

Simplified-Interests-Targeting2

תודה לדביר בר שעדכן אותי על השינוי!

פירסמתי את החידוש באתר AllFacebook.

# פייסבוק בוחנת את האפשרות לפרסם מודעות פוסט-לינק ללא האפשרות לעשות לייק או להגיב

זה אחד הטסטים החשובים ביותר שפייסבוק עשתה החודש. מודעות פוסט-לינק ללא האפשרות לעשות לייק או תגובה – רק שיתוף. יתרון עצום למפרסמים שמחפשים רק קליקים לאתרי אינטרנט. פוסטים ללא תגובות שלא צריך לנטר אותם.
תודה לליאור באבי על התמונה:

new-test-nolike-facebook

פירסמתי את החידוש באתר AllFacebook.com.

# פייסבוק מעדכנת את הכפתור Follow ואת תוסף הלייקים

שחלק מהשינוי בכפתורי השיתוף באתרי האינטרנט  – כפתור ה-Follow ותוסף הלייקים קיבלו מראה חדש:

Follow-Button-Like-Box-facebook

# פייסבוק הכריזה על שינוים בממשק ניהול העמודים

בין יתר השינויים שפייסבוק הכריזה עליהם:

1. אפשרות יותר קלה לתזמן את הפוסטים
2. תצוגה של כמה פוסטים מתוזמנים יש בדף
3. גרירת תמונות תעלה אותם לעמוד
4. כפתור חדש של מצלמה יפתח את האפשרות להעלות קבצים.לפוסט המלא לחצו כאן 

drag-and-drop-facebook

# פייסבוק מעדכנת את הצ'אט

עכשיו ניתן לדעת מי זמין ובאיזה מכשיר.

New-chat-facebook

# פייסבוק מאפשר לראות תצוגה מוקדמת של המודעות שלכם בניוז-פייד ישירות דרך האדס מנג'ר

פעם, היה ניתן לראות את התצוגה המקדימה רק כמודעת צד, מעכשיו – ניתן לראות את המודעה בתצוגה מקדימה בניוז פייד

view-on-newsfeed-facebook2

לחיצה על הלינק תפתח לנו את הניוז פייד – כשהמודעה שלנו מופיעה ראשונה:

view-on-newsfeed-facebook1

תודה לליאור באבי על התמונות.

פירסמתי את האופציה הזו גם בAllFacebook.com.

# פייסבוק מאפשרת לקבל הרבה יותר עדכונים

כל פוסט שתזמנתם יקפוץ לגביו עדכון שהוא עלה:

scheduled-post-facebook-notifications

שיתופים של פוסטים שלכם יופיע בעדכונים בעמוד

shared-your-link-facebook

פייסבוק בוחנת קפיצת עדכונים בלי מעבר עכבר:

jump-notifications-facebook

 # פייסבוק מוסיפה את האפשרות לראות היסטוריה של שינויים במגבלת התקציב שהגדרתם לחשבון שלכם

האם אתם מגבילים את החשבון פרסום שלכם בכסף שהוא יכול להוציא? אני מאוד ממליץ על האופציה הזו – שלא תחרגו מהתקציב

מהשבוע, ניתן לראות את היסטוריה של שינויים במגבלת התקציב שהגדרתם לחשבון שלכם:

spend-cup1

בנוסף במידה והתקציב שלכם לקראת סיום, פייסבוק תבקש מכם להגדיל אותו בזמן אישור המודעה:

spend-cup2

פירסמתי את החידוש הזה באתר AllFacebook.com.

# פייסבוק בוחנת את האפשרות להציע תחומי עניין לטירגוט

כשבונים מודעות ולא מטרגטים, פייסבוק בוחנת את האופציה להציע תחומי עניין:

suggested-interests4

לאחר לחיצה על כך, פייסבוק מוסיפה אוטומטית את התחומי עניין שמתאימים לעמוד שלכם:

suggested-interests2

פירסמתי את האופציה הזו באתר AllFacebook.com.

# עובדים עם תוכנה חיצונית לניהול מודעות? היא תוכל לבקש מכם הרשאות לחשבון פייסבוק שלכם

Adroll היא חברה שעושה רימרקטינג בפייסבוק (FBX). פעם היה צריך לתת להם הרשאות לניהול עמוד הפייסבוק שלכם – מהשבוע – הם מבקשים ממכם אישור בתוך החשבון.

agency-access-requests

 

# מחפשים לקוחות? תתחילו עם רשימות מיילים

אופציה חדשה באדס מנגר – האפשרות ליצור קהל למודעות על בסיס רשימות מיילים / טלפונים / משתמשים באפליקציה. האופציה – שקיימת כבר בפאוור אדיטור בשם Custom Audiance, התווספה לאדס מנגר בשם Audiences:

 

new-audiences-facebook

דיווחתי על האופציה הזו לפני 3 חודשים, שראיתי אותה לראשונה.

# פייסבוק מוסיפה אפשרות לשלילת מיקומים במערכת הפרסום

האופציה החדשה מאפשרת לשלול מיקומים במערכת הפרסום. לדוגמא, כל ישראל פחות תל אביב.

geo-targeting-facebook

פירסמתי את האופציה הזו באתר AllFacebook.

# פייסבוק מוסיפה שמירת מיקומים לעמודים

חלק מהעמודים קיבלו כפתור Save שמאפשר לשמור את המיקום ברשימת מיקומים אישית. פייסבוק משקיעה מאמצים רבים בשירותים מבוססים מיקום.

PLACES2

תודה לצחי דוד על התמונה

פירסמתי את החידוש הזה באתר AllFacebook.com.

בפוסט שפורסם באתר My Tech Skool , מסתבר שהאופציה הזו ותר מורכבת – היא מאפשרת לכם לשמור פוסטים / לינקים שאהבתם לצפייה במועד מאוחר יותר

Facebook-Save-Link-2

# תפריט ניווט חדש בסטטיסטיקות של העמוד

נותן גישה מהירה לאדס מנגר, עריכת עמוד ולפעילויות האחרונות בדף.

insights-newbar-facebook

 # מתי לפרסם תכנים בעמוד? מחקר חדש

חברת WiseMatrics, שהיא שותף טכנולוגי של פייסבוק בנוגע לסטטיסטיקות של עמודים, פרסמה מאמר חדש – שטוען שלא צריך לפרסם פוסטים מתי שרוב האוהדים שלכם מחוברים, אלא דווקא הפוך, מתי שיש פחות תחרות על הניוז-פייד שלהם.

מה שחשוב זה לא מתי האוהדים שלכם נמצאים בפייסבוק, אלא מתי יש להם מקום בניוז פייד לתוכן שלכם. דווקא בזמן שאין הרבה אוהדים שלכם בפייסבוק – זה יכול להיות הזמן הכי טוב לפרסם בו פוסטים, כי אז מעט מאוד עמודים וחברים מתחרים על הניוז פייד שלהם. לקריאת המאמר.

shouldnt-post-when-your-fans-are-online

 

אהבתם את המאמר? שתפו!

תגובה אחת
  1. שוקי מן הגב

    מצוין. תודה על העדכונים אור!
    בהחלט טוב שיש מקום בעברית שסוקר לנו את הכל בצורה יפה ועניינית

השארת תגובה

רוצים להישאר מעודכנים?

הרשמו לניוזלטר שלנו!