בפוסט החודשי אני מסכם את השינוים בפייסבוק בחודש הקודם – ינואר 2014, חלק בממשק ניהול העמודים וחלקם במערכת הפרסום. למי שעוד לא התעדכן – הנה הפוסטים של השינויים והעדכונים בחודש הקודם: שינויים ועדכונים בחודש דצמבר 2013. מומלץ מאוד לעקוב אחרי כל השינוים שפייסבוק עורכת, הם רבים מאוד וצריך להשאר מעודכנים.

הנה השינוים והעדכונים בפייסבוק – ינואר 2014:

# פייסבוק הכריזה על שינויים במערכת הפרסום החל מאפריל 2014

פייסבוק עדכנה את מפת הדרכים למפרסמים עם השינויים שיכנסו לתוקף באפריל 2014. הנה כמה מהשינויים:

* לא יהיה אפשרות ליצור יותר סיפורים ממומנים. הם יוחלפו באפשרות ליצור Social Content – שזה אומר שאם חבר שלכם אוהד את העמוד – אתם תראו זאת מעל הפוסט. ההורדה של הסיפורים הממונים כוללת סיפורים ממומנים מהאתר וכן סיפורים ממומנים מאפליקציות
social-context-facebook

* אפשרויות פילוח מתקדמות למקום עבודה, השכלה ותפקיד בעבודה. כמו גם סוגים שונים של מצב משפחתי וגם לפי תקופות (3 חודשים, חצי שנה, שנה)

* תהיה אפשרות פילוח חדשה "התנהגות", שתפלח את הגולשים לפי קניות עבר וכוונות קניה. (טסט יתחיל בתחילת פברואר, יכנס לטירגוט באמצע/סוף מרץ)

# פייסבוק משחררת את WCA – רימרקטינג דרך מערכת הפרסום בפייסבוק

Website Custom Audiance  הוא רימרקטינג דרך מערכת הפרסום של פייסבוק ולא דרך מערכת חיצונית – כמו FBX. האפשרות החדשה מופיעה בחלק מהחשבונות. לחצו כאן למאמר מומלץ שכתבתי על WCA.

WCA1

 העדכון פורסם גם בAllFacebook

# פייסבוק פירסמה את התוצאות של הרבעון האחרון

פייסבוק פירסמה את התוצאות של הרבעון האחרון, והמספרים – מעבר לכל התחזיות – הנה סיכום קצר:
1. עלייה של 16% במספר המשתמשים החודשיים – 1.23 מיליארד
2. 750 מיליון משתמשים ביום – מתוכם 556 משתמשים יומיים במובייל

facebook-reports3

4. 2.5 מיליארד דולר הכנסות ברבעון האחרון – ההכנסות מפרסום זינקו ב-30%

facebook-reports2
5. 53% מההכנסות הן ממוביל

למי שרוצה לצלול למספרים – לחצו כאן

# פייסבוק מוציאה עדכון לאלגרויתם של הניוז פייד – תתמקדו בתמונות ובלינקים

פייסבוק מוציאה עדכון לאלגוריתם של הניוז פייד שמשתפים לינקים צריך לתת להם להיות עם תמונה מקדימה (כפוסט לינק) ולא כפוסט טקסט.
דוגמא לפוסט לא טוב: 
new-newsfeed-a
דוגמא לפוסט טוב:
new-newsfeed-a2

# העברית בפייסבוק מתיישרת לימין

הטסט הזה כבר הופיע לחלק מהאנשים בחודשים האחרונים ועכשיו זה רשמי – שפות שנכתבות מימין לשמאל מתיישרות לימין!
הפרסומות נראות עכשיו הרבה יותר טוב.

 RTL-facebook

# פייסבוק הופכת את התצוגה המקדימה למודעות באדס מנג'ר להיות בגודל של ניוז פייד

וזאת במקום בגודל של מודעת צד – ובונוס – האפשרות לראות את הפוסט ישירות על הניוזפייד שלכם
דיווחתי על הטסט הזה בעבר – עכשיו זה קיים בכל החשבונות
adpreview-ads-manager-facebook

# פייסבוק מפשטת את הטירגוט במערכת הפרסום

מעתה אין advanced tergeting וכל הטירגוטים שם מופיעים תחת כפתור more demographics
MoreD
MoreD2

# חדש בפייסבוק – האפשרות להוסיף את השם שלכם בכל שפה שאתם דוברים אותה

ככה שאם הממשק של החברים שלך בעברית – השם יופיע בעברית.

name-lan-facebook

# פייסבוק מוסיפה את האפשרות להוסיף תוכניות ששותפו בפיד לתוכניות שראיתם / רוצים לצפות.

ADD-to-watch

לדיווח שלי בAllFacebook.com.

# פייסבוק בוחנת את המקום של כפתור הלייק במודעות פוסט-לינקים

new-place-for-like-button

לדיווח בAllFacebook.com.

# פייסבוק מכריזה על טרנדים פופולריים

כל מה שחם בפייסבוק יופיע בצד ימין של הניוז פייד שלכם – בדיוק כמו בטוויטר. מענין מתי יהיה אפשר לממן טרנד?

Trending-facebook

# פייסבוק בוחנת מודעות פרסום מודעות באפליקציות חיצוניות

פייסבוק פירסמה הודעה כי היא בוחנת פרסום מודעות באפליקציות חיצוניות. אני חייב לציין שזו פעם שלישית שפייסבוק מודיעה על כך – והגיע הזמן שזה יצא ופייסבוק תתרחב לעוד מקומות פרסום

 

# פייסבוק מוסיפה לחלק מהדפים כפתור Create Post

הכפתור מתווסף ישירות בממשק הניהול. כבר יצא לכם לראות?
create-post

# פייסבוק מוסיפה כפתור Create an Ad

פייסבוק מוסיפה כפתור Create an Ad בתפריט באדס מנגר – כבר יצא לכם לראות?
 Create-an-ad-adsmanager

# פייסבוק מאפשרת להגיב על דירוגים שקיבלתם בעמוד

מומלץ מאוד להגיב על כל מי שדירוג את העמוד שלכם
comments - reviews2

# נוספה האפשרות לראות מי מחובר בצ'אט בתוך הנוטיפיקישן

שינוי נחמד בנוטיפיקישן בצ'אט – אפשר לראות האם מקבל ההודעה מחובר או שהוא בנייד.
chat-notifications-green

# פייסבוק מוסיפה אפשרות לפנות לפייסבוק דרך האדס מנגר

לכל מי שיש לו בעיות במערכת המודעות ולא יודע איך לפנות לפייסבוק – פייסבוק הוסיפה באדס מנג'ר כפתור "Report a Problem" – לוחצים עליו וזה פותח אפשרות לפנות לפייסבוק

 

report a problem
ככה אפשר לפנות לפייסבוק לשנות שם של עמוד, או כל בעיה אחרת שיש לכם:
report-problem

# פייסבוק הודיעה  על שינוי בחוק של ה-20%

כידוע, פייסבוק לא מאפשרת לקדם תמונות שיש בהן יותר מ-20% טקסט. פייסבוק הודיעה על שינוי בחוק ה-20% קח שעכשיו אמור להיות פחות פסילת מודעות בגללו. מומלץ לקרוא את הפוסט הבאולראות דוגמאות בעזרה של פייסבוק. 

20rulechange-facebook

# פייסבוק מרחיבה את האופציה של Pages to Watch

מעתה ניתן לקבל מידע נוסף בסטטיסטיקות של פייסבוק. להבדיל מפיצ'רים אחרים – הפיצ'ר הזה יהיה זמין קודם כל לעמודים קטנים – עד 10 אלף אוהדים

 

pages-to-watch-insights

# פייסבוק משנה את הממשק כשעושים לייק לכתבה באתרים

מעכשיו שלוחצים על לייק לעמוד פייסבוק באתר אינטרנט חיצוני, ניתן להוסיף כמה מילים וכך הלייק נראה דומה מאוד לשיתוף בנראות שלו בניוז פייד
new-like-website1
וככה התמונה מופיעה בניוז פייד:
new-like-website

# פייסבוק בוחנת את האפשרות להעלות שאלות ותשובות בעמודים עיסקיים.

ביינתים חוץ מכפתור Q&A אין עוד מידע על האופציה הזו.

QA-Facebook-pages

# חדש באפליקציה של פייסבוק – האפשרות לפרסם בתור העמוד שלך

ללא הצורך להשתמש באפליקציית הpages manager – שינוי מבורך.
acting-as-your-page-app-facebook

 דיווחתי על העדכון לאתר AllFacebook.com.

# אפשרות חדשה לטירגוט באדס מנגר – טירגוט לפי סיום שנת הלימוד וכן לפי מקצוע הלימוד

האופציה הייתה קיימת בפאוור אדיטור. ולא כל כך עובדת טוב בארץ – הקהלים קטנים מדי . בארצות הברית דווקא מצאתי לא מעט טירגוטים טובים (כל מי שלמד בהרווארד לדוגמא)

targeting-finishscholl

 # האם קידום בתשלום פוגע בחשיפה האורגנית? התשובה שלילית

מאמר מצוין של Jon Loomer Digital שמוכיח שאם קידמת פוסט בתשלום – זה לא פוגע בנראות האורגנית של הפוסטים שלכם – זה רק מציג לכם את הנתונים לא נכון! אם גולש ראה את הפוסט פעם אורגנית ופעם בתשלום הוא יספר רק כגולש בתשלוםהמשמעות, אם רואים ירידה בצפייה האורגנית אחרי שמקדמים בתשלום – זה לא אמיתי – אלא רק הצורה שפייסבוק מציגה לנו את הצפיות.

 # 12 דברים שאתם חייבים להכיר בממשק הניהול של הדפים שלכם

פוסט מעניין למנהלי דפים בפייסבוק: 12 דברים שאתם חייבים להכיר בממשק הניהול של הדפים שלכם – לקריאה לחצו כאן.

# פוסט מענין על חברה שהצליחה להביא 400 המרות ב20 דולר תוך שהם עוברים על כל חוקי הפרסום בפייסבוק

# תוכנה חדשה מאפשרת לעקוב אחר המודעות שלכם במובייל

תמיד רציתם לעקוב אחרי המודעות שלכם בנייד? תתקינו Kuhcoon ads ותוכלו לשלוט במודעות שלכם ישירות מהפלאפון – לפרטים נוספים לחצו כאן.
kuhcoon

 

מאמרי החודש

 רימרקטינג דרך מערכת הפרסום בפייסבוק

פייסבוק הכריזה על שחרור הדרגתי של האפשרות ליצור קהלים מותאמים מהמבקרים באתרי אינטרנט וכך ליצור רשימות רימרקטינג לשימוש במערכת הפרסום של פייסבוק.פייסבוק מאפשרת ליצור את הרימרקטינג דרך מערכת הפרסום – סוג כזה של רימרקטינג נקרא Website Custom Audiance. במאמר אני אציג את היתרונות של הכלי החדש למפרסמים ואציג מדריך איך להשתמש בקלות בכלי החדש – לקריאת המאמר.

WCA-cover-600

ככה עושים קמפיין ויראלי מוצלח ומביאים 100,000 צפיות ביוטיוב

פוסט אורח באתר שלי של אבי קסוטו רוזנברג, הבעלים של חברת פה לאוזן – שמתמחה בשיווק גרילה. איך הוא הביא 100,000 צפיות ביוטיוב תוך שבוע וללא פרסום ממומן! – דרך קמפיין ויראלי מעולה. אני ממש התרשמתי מהקמפיין ומהתוצאות. השילוב של הפייסבוק, עם היוטיוב והפנייה האישית לגולשים בבקשה לשתף את התוכן – בהחלט עושים אותו לאחד הקמפיינים הכי טובים שנעשו השנה – לקריאת המאמר.

600-315

איך עושים רימרקטינג בפייסבוק?
מה הכלי הפרסומי הכי אפקטיבי בפייסבוק? מודעת לייקים? סיפורים ממומנים? מודעות צד? הכלי הכי אפקטיבי והכי יעיל בפייסבוק הוא רימרקטינג בפייסבוק.במאמר אני אסביר מה זה Facebook Exchange ואיך עושים רימרקטינג בפייסבוק – לקריאת המאמר לחצו כאן.

FB_remarketing_cover-600

3 טיפים שישפרו את כפתורי הקריאה לפעולה בדף נחיתה שלכם

פוסט אורח של טליה וולף, סמנכ"ל פיתוח עסקי בחברת Conversioner על עיצוב נכון של כפתור קריאה לפעולה בדפי הנחיתה שלכם. אחד השלבים החשובים ביותר בשיפור המרות בעמודי הנחיתה הוא העיצוב של הקריאה לפעולה. קריאה לפעולה היא פריט בדף אינטרנט שאמור לעודד את המבקר לבצע פעולה.

הנה 3 טיפים מהירים שיעזרו לכם לשפר את ההמרות – לקריאת המאמר לחצו כאן.

article_cover_action_btn_600x315_22_12

אהבתם את המאמר? שתפו!

השארת תגובה

רוצים להישאר מעודכנים?

הרשמו לניוזלטר שלנו!