logo

077-9978050

סקירה כללית של הרשתות החברתיות ברוסיה

השנה כמו בשנה שעברה הרשתות החברתיות המובילות ברוסיה הן עדיין VK ו-OK. האתרים הללו בינתיים מובילים את הטראפיק החברתי.

  1. חשוב לציין שכמו בכל העולם גם ברוסיה כל משתמש פעיל בכמה רשתות חברתיות.ברוסיה, מספר הרשתות החברתיות שהמשתמש הממוצע פעיל בהן יכול להגיע ל-7 .
  2. פייסבוק נשאר במקום השלישי.
  3. להלן התוכנות הנפוצות ביותר להעברת מסרים: בראש הרשימה Skype, לאחר מכן WhatsApp, אחריה Viber,ולאחרונה הצטרפה גם האפליקצייה של Facebook Messenger.

VKontakte

VK, במקור V Kontakte (מרוסית: ВКонтакте – "בקשר") הוא אתר אינטרנט המהווה רשת חברתית מקוונת. האתר פופולרי בעיקר בקרב דוברי רוסית בעולם, במיוחד בחבר המדינות והפזורה הרוסית בעולם אוקראינה, אזרבייג'אן, קזחסטן, מולדובה, בלארוס וישראל.

האתר מבוסס פונקציונלית ועיצובית על הגרסאות הראשונות של פייסבוק. עיצוב האתר הוא סוג של העתק ויזואלי של פייסבוק – והוא למעשה "פייסבוק של רוסים". כאמור, פירוש שמו ברוסית הוא "להיות בקשר" או "להיות מחובר". VK זמין בכמה שפות אך פופולרי, כאמור, בעיקר בקרב דוברי רוסית.

כמו ברשתות חברתיות אחרות, VK מאפשר למשתמשיו לשלוח הודעות באופן פרטי או בצורה גלויה; ליצור קבוצות, דפי שיתוף ואירועים; לשתף תמונות ולשחק משחקים מבוססי רשת. פונקציה מושכת במיוחד באתר היא היכולת לראות ולשמוע תוכן (מוזיקה וסרטוני וידאו), שאינם תמיד לוקחים בחשבון זכויות יוצרים. אם לא מצאתם סרט או אלבום כלשהו ברשת, חפשו אותו ב-VK ויש סיכוי טוב שתמצאו אותו.

על פי הדיווח של קבוצת Mail.ru, הקהל החודשי של הרשת החברתית VKontakte הוא 87 מיליון בני אדם. בחודש ינואר 2016 הרשת החברתית הזו שברה שיא חודשי והיו בה 90 מיליון משתמשים.

רוסי ממוצע מבלה ב-VK כ-33 דקות ביום. לצורך השוואה, השימוש היומי הממוצע של רוסי ב-Instagram הוא 17 דקות! נתון מדהים נוסף הוא שמשתמשי המובייל רואים כ-100 פוסטים ב-VK במשך יממה!

כמו בפייסבוק, גם ב- VKontakte ניתן לפלח בצורה יחסית ממוקדת את קהל היעד – לבחור לפי מיקום גאוגרפי (בתוך רוסיה ניתן להגיע לרמת דיוק של תחנת מטרו ספציפית), גיל, תחומי עניין, מצב אישי ועוד. כמובן, ניתן גם להגדיר תקציב פרסום, עלות קליק מקסימלית וכו'.

התפלגות-לפי-גיל

Facebook

מספר המשתמשים ברשת ה"פייסבוק" ברוסיה הולך וגדל. השימוש ב"פייסבוק" מאפיין בדרך כלל אנשים המעוניינים ליצור קשרים בין–לאומיים, בין אם אישיים או עסקיים. נכון להיום כמות המשתמשים עומדת על 14.4 מיליון משתמשים פעילים. בשנה שעברה, המספר עמד על 10 מיליון משתמשים פעילים. הדבר מצביע על צמיחה וגדילה בכמות משתמשים – גדילה של-37% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. במושג "משתמשים פעילים" אנו מתכוונים לאנשים שביקרו ברשת החברתית לפחות פעם בחודש, אך בהחלט יש אנשים שמשתמשים בפייסבוק על בסיס יומי, ומספרם הוא שישה מיליון איש בלבד. כנראה בגלל שהשימוש בפייסבוק נובע מהצורך בתקשורת מול גורמים מחוץ לרוסיה, אנחנו רואים שמוסקבה וסנט פטרסבורג,  צמד ערים מובילות עם פעילות כלכלית ענפה, מככבות כערים פעילות באתר. . לא פעם גורמי ממשל בכירים איימו לחסום את "פייסבוק", מכיוון שמדובר בסוג של תקשורת אותה קשה לווסת. זהו אינו סוד שהמשטר הרוסי חושש שיתרחש במדינתם מה שהתרחש במצריים, שכמובן התחיל בפייסבוק. נראה שהשלטונות הרוסים עושים כל שביכולתם כדי להשאיר את הרשתות החברתיות המקומיות במקום הראשון ובהובלה על המתחרות מחו"ל.

כאשר חוקרים ב-audience-insights (תובנות הקהל) של פייסבוק, ניתן לראות כמה דברים מעניינים לגבי הקהל הרוסי שלהם. ישנן מספר נקודות בולטות במיוחד:

  1. רוב המשתמשים (71%) הם בעלי השכלה גבוה (בוגרי מכללות או אוניברסיטאות).
  2. המובלים מבחינת המשרות הם בעלי תפקיד ניהולי (43%).
  3. רוב האנשים (61%) רשומים כ נשואים/נשואות
  4. רוב האינטראקציה עם ה"פייסבוק" נעשית דרך טלפון נייד (ככל הנראה מהאפליקציה של "פייסבוק")

Instagram

בהתבסס על הסטטיסטיקה לחודש אפריל 2016 (מקור: נציגות פייסבוק ברוסיה), הקהל החודשי של Instagram ברוסיה הוא 18.5 מיליון משתמשים. קהל ה-Instagram ברוסיה פעיל מאוד וגדל פי חמישה במהלך השנה האחרונה.

ברצוני להוסיף כי ברוסיה רשת ה-Instagram נשלטת על ידי נשים, שחלקן היחסי ברשת זו הוא 75.7%! לכן, אם קהל היעד שלכם הוא נשים אז כדאי לכם מאוד לנצל את הפלטפורמה הנ"ל.

התפלגות לפי מין

OK – Odnoklassniki

Odnoklassniki.ru (מרוסית: חברים לכיתה) הוא אתר אינטרנט במגוון שפות אבל, העיקרית שבהן היא השפה הרוסית. זוהי רשת חברתית מקוונת, המאפשרת חיפוש ויצירת קשר עם חברי כיתה מבית הספר, מהאוניברסיטה, מהמכללה, חברים ממקומות עבודה קודמים וכן קרובי משפחה ומכרים. האתר הפך לרלוונטי מאוד לאחר ששעריה של רוסיה נפתחו לעולם והרבה אזרחים רוסים היגרו לארצות הברית, לישראל ולאירופה ורצו להישאר בקשר עם החברים מהמולדת.

האתר נפתח ב-4 במרץ 2006 על ידי מתכנת האתרים הרוסי אלברט פופקוב. ב-2008 רכשה חברת "Mail.Ru Group" חלק מהבעלות על הרשת ויחד עם חברת בת שלה החזיקה ב-58% מהבעלות על הרשת.

לפי הנתונים של LiveInternet, ב2016 האתר תפס נתח מרכזי מהתעבורה היומית של דוברי הרוסית בגילאי 14—55 בקרב אתרים שאינם אתרי חיפוש, ובקרב כלל האתרים ברשת הרוסית – תנועת הגולשים באתר היאכ-46.9 מיליון גולשים ביום! בחודש הקרוב מספר זה יעלה ל-73 מיליון. בממוצע, המשתמשים מבלים ברשת חברתית זו כ-40 דקות ביום. חשוב להדגיש שכפי שכבר צוין, הרבה מהמשתמשים ב-OK אינם גולשים בה מתוך רוסיה, אלא מדובר באנשים שהיגרו מחוצה לה ורוצים לדבר ולחדש קשרים עם חבריהם מרוסיה. לפי comScore  זהו האתר השני ברונט לצפייות תוכן וידאו. עם כ-300 מיליון צפיות בסרטים וסרטונים ביום!

Moi Mir

רשת חברתית שאוספת פרופילים של משתמשים של Mail.ru, כפי שגוגל פלוס אוספת פרופילים של משתמשים של Gmail.

לפי נתוני TNS שנאספו באפריל 2016 הקהל של רשת MoiMir  הוא 16.1 מיליון גולשים בחודש.

מה שמאפיין ברשת החברתית הזו זו העובדה שנמצאים בה פחות אנשים ממוסקבה ומסנט פטרסבורג ויותר אנשים מאזורים פריפריאליים. כמו כן, באתר זה יש אחוז גבוה במעט של נשים מגברים. ברשת החברתית הזו ניתן לשמוע מוסיקה, לשחק משחקים ולמלא פרטים אודות הפרופיל שלך בצורה מפורטת ביתר. כפי שכבר צוין הרשת נמצאת בידיה של Mail.Ru Group

רשתות חברתיות ברוסיה

 

קצת על הכותבת: אלונה מיילר ימין מנכ"לית www. digiRUSSIAN .com פרסום ממוקד בשפה הרוסית

היא  מומחית לשיווק דיגיטלי למגזר הרוסי בעולם  ובישראל בפרט, היא מביאים איתה ידע עשיר, כלים ייחודיים וניסיון רב שנים במנוע חיפוש רוסי Yandex רשתות חברתיות ושיווק רחב היקפים, ממוקד, יעיל ובעל תוצאות לקהל הרוסי.

מאחר והיא והצוות שלה מקהל היעד, היא היטב את צרכיו, מדברים בשפתו (תרתי משמע), ויודעת מה ישכנע אותו ומה חשוב לו.

פוסטים נוספים:

פיאלקוב דיגיטל נותנת לכם עשרות אחוזי הנחה על כלים ומערכות חובה לשיווק דיגיטלי איכותי

נרשמים לניוזלטר של פיאלקוב דיגיטל ומקבלים ישירות למייל הנחות ומבצעים עבור כלים לשיווק דיגיטלי ואיקומרס, סדנאות מתקדמות בתחום הפרסום, קישורים לקידום אורגני ועוד!

להרשמה לניוזלטר:

spin-to-win
galgla